Bemutatjuk a Q-Service 0-24-es assistance szolgáltatását
21.04.2015
A magyarországi Q-Service csapata komoly vállalással kezdte az idei évet. Célunk, hogy megduplázzuk a hálózatunk tagjainak számát.
Az Inter Cars Hungária vezetése zászlóshajójának nevezte saját szervízhálózatunkat a tavalyi évzáró ünnepségen. A komoly növekedés eléréséhez olyan muníciókra van szüksége a hálózatot szervező kollegáknak, ami segíti a potenciális partnerek döntését a csatlakozásról.
Ilyen egyértelmű eszköz a Q-Service 0-24 órás assistance szolgáltatása. Februárban pecsét került az Inter Cars Hungária Kft. és az ai-assistance között létrejött együttműködési szerződésére, ami azt jelenti, hogy azon autó tulajdonosok, akik a Q-Service hálózat valamelyik szervizébe gurulnak be javításra a gépjárművükkel és előfizetnek erre a szolgáltatásra, akkor bárhol az országban igénybe vehetik a hálózat segítségnyújtását. Akárhol robbannak le autójukkal, történik velük baleset, a legközelebb eső Q-Szervizbe, sőt azon szervizbe ahol a szerződést megkötötték, garantáltan eljutnak és ott a segítségükre lesznek. Ennek a Give away elnevezésű szolgáltatás csomagnak az éves díja kevesebb, mint bruttó 4400 Ft. Amikor egy ilyen szolgáltatás bevezetését tervezték a kollegák, több szolgáltatót is megkerestünk ajánlatkérés céljából.
A tenderben résztvevők száma viszont nagyon gyorsan egyre csökkent. A kiválasztott cég által kínált szolgáltatás csomag, a nemzetközi háttér, a partner referenciák mind önmagukért beszéltek. Az ai-assistance több mint négy évtizede van jelen Európában. Az Angliából induló cég Magyarországon több mint húsz éve tevékenykedik mind az üzleti mind a magán szektorban. Az általuk nyújtott szolgáltatások kiterjednek Európa egész területére. Mellettük szólt az is, hogy elől járnak a fejlesztésekben, nyitottak az egyedi megoldásokra. Segítenek a bajba jutott ügyfélnek, ha kell a helyszínen, és ha nagy a gond, akkor az autóját elszállítják a legközelebbi Q-Servicebe, de szükség esetén biztosítanak sofőrt is, vagy intézik helyettük az autókölcsönzést. Azonban előfordulhat, hogy nem csak az autó kerül bajba az utazás során, hanem a sofőr is. Az ai-assistance ilyenkor is rendelkezésre áll, ha kell éjszakai szállást talál, útvonalat tervez, üzenetet közvetít.
Tanácstalan helyzeteken is átsegít, például ha nem tudjuk mitévők legyünk, ha ellopják a kocsi kulcsot, vagy hűlt helyét találjuk az autónknak. Lukács Edinát, az ai-assistance magyarországi cégvezetőjét kérdeztük, miben látja az erősségüket, mint független szervezet, a többi piaci szereplővel szemben.
„Folyamatosan analizáljuk-fejlesztjük az általunk biztosított szolgáltatásokat, azaz adott szolgáltatásra vonatkozó bejövő hívások és a mi teljesítéseink közötti reakcióidőt, valamint ügyfeleink elégedettségét. Az esetek 93%-ban 12 másodpercen belül eléri az ügyfél operátor kollégánkat –várakozás nélkül-, az ország egész területén átlagosan 45 percen belül garantáltan kiérkezünk a helyszínre, sőt ha csereautóra van adott esetben szükség, 2 órán belül biztosítjuk azt ügyfeleink számára. Mindezt tudjuk tenni az által, hogy több mint 400 alvállalkozóval állunk szerződésben, mintegy 1.200 autómen tővel és több mint 22 autókölcsönző irodával. Európa szerte is ugyanezen a színvonalon teljesítünk, ami annak köszönhető, hogy nemzetközi szinten több mint 10.000 alvállalkozóval vagyunk kapcsolatban és más független assistance szolgáltatókkal kombinált hálózatot működtettünk Európa minden országában.”
Ezek valóban nagyon meggyőző információk. Ha jól tudom, komoly céges flottáknak nyújtanak non-stop ai szisztenciát.
„Igen, nagyon sok olyan ügyfelünk van, akik évtizedek óta elégedettek szolgáltatásainkkal és ezért évről évre megtisztelik bizalmukkal cégeinket. Sok nagy cég esetében a flottakezelővel vagyunk kapcsolatban, de előfordul, hogy a gépjármű park egy-egy multinacionális cég közvetlen tulajdonában van. Ilyen esetben velük állunk mi is szerződésben.”
Hogy tekintenek a Q-Service hálózattal létrejött együttműködésre?
„Úgy vélem nagyon komoly energiákat fektettünk bele mindketten ennek a szerződésnek az előkészítésébe. A magánszféra eddig is célcsoportunk volt, de ott az európai átlagtól eltérően nem voltunk annyira erősek, mint a vállalati szegmensben, ezért minden eszközt megadunk az Inter Carsnak, hogy a kitűzött célokat elérje. De látva az eddigi tendenciát, mi hiszünk abban, hogy a Q-Service-en keresztül nagyon gyorsan megugrik majd a magánszférából szerződők száma, úgy gondolom, hogy a legyártott ügyfél kártyák nagyon gyorsan el fognak fogyni és hamar utángyártásra kerülhet sor. Tudja, sok olyan magánügyfelünk van, akik kkorábban még, mint valamelyik vállalati ügyfelünk dolgozójaként ismerték meg a szolgáltatásunkat, és mivel elégedettek voltak, a későbbiekben a saját tulajdonú autóikra is megkötötték velünk a szerződést.”
Nagy örömünkre szolgál, hogy a Q-Service hálózat tagjainak és ez által ügyfeleiknek olyan segítséget tudunk felajánlani, amellyel akár egy tank üzemanyag áráért biztonságban tudhatják egy teljes éven keresztül gépjárművüket, és nem utolsó sorban családjukat egy váratlan – néha veszélyes- helyzetben.
„Amikor belegondolunk, mi az, amit mi nyújtunk és mindennek mennyi az éves díja, akkor szerintem kijelenthetjük, hogy az ár-érték arány nagyon-nagyon kedvező. Arról nem is beszélve, hogy egy váratlan autó lerobbanás egy ismeretlen helyen jelentősen –akár tízszer- többe kerül, mint egy éves assistance csomag.”
Ha jól tudom, akkor ez ugyanúgy működik, mint bármilyen más hűség program. Az ügyfeleket ellátják egy plexi kártyával, amivel könnyen beazonosítják a segélyvonal másik végén.
„Természetesen ez nálunk is így történik. Online adatbázisunkban a regisztrált gépjármű tulajdonosok adatait, valamint a gépjárművekhez rendelt különböző assistance csomagokat azonnal látjuk rendszerünkben. De a Q-Service hálózatban megkötött szerződő ügyfeleink természetesen ugyanazt a csomagot kapják szerte az országban.”
És mindez miért jó a Q-Service hálózat tagjaink? – kérdeztem Piri Andrást a hálózat vezetőjét.
„Olyan addicionális szolgáltatásokat adunk a partnereink kezébe, amivel segítjük őket, hogy a saját régiójukban kerüljenek helyzetbe, hiszen sok szerviz nem tud ilyen plusz szolgáltatást biztosítani az ügyfeleinek, vagy ha tudna is, valamilyen okból kifolyólag nem tud vele élni. Az általunk biztosított országos illetve nemzetközi háttér garancia számukra, és az autótulajdonosok számára is. Folyamatosan azt tudatosítjuk a szervizeinkben, hogy ők nem „csak” autószereléssel foglalkoznak, hanem ők egy vállalkozás, akinek azon túl, hogy az ügyfeleket be kell vonzaniuk, meg is kell őket tartaniuk. Ezzel az assistance szolgáltatással ehhez adunk egy költségmentes eszközt a kezükbe.”