Szervizinterjú a Dunakeszin található Autónyiri Kft.-vel
05.12.2024
A Dunakeszin található Autonyiri Kft. tulajdonosával Nyiri Péterrel beszélgettünk. Péterék 2023 végén csatlkakoztak a Q-Servicehez, ezzel a hálózat 250. tagjai lettek. Azóta már a 300-hoz közelít a tagságszám, de nézzük, hogy Péter hogyan jutott el ide és milyennek értékeli a közös munkát.
Hogyan kerültél a szakmába? Minidig is ezek voltak a terveid?
- 1994-ben érettségiztem, mint elektronikai műszerész. Ekkor eszméltem rá, hogy inkább a gépjármű az én pályám és ekkor végeztem el előbb az autóvillamossági szakmát, majd autószerelő is lettem.
Kérlek mesélj egy kicsit a karrieredről, hogyan jutottál ide?
- A fentiek után, mellé illesztettem még pár iskolát, műszaki vizsgabiztos, valamint főiskolai diplomával műszaki menedzser lettem. Büszkén állítom, hogy Magyarország egyik legjobb szakmai állományában a Baumgartner Kft-ben dolgoztam, ahol a minőségi autójavítás mellett lehetőséget kaptam bizonyítani munkafelvevőként és középvezetőként is. Később összesen még két, szintén meghatározó autóipari vevőszolgálaton dolgoztam már vezetőként, a Gablini Kft.-nél és a Wallis Motor BMW-nél.
Mióta működik a szerviz?
- 2010-ben egy véletlen kapcsán fogalmazódott meg a vállalkozás lehetősége és ekkor kezdtem teljesen egyedül egy mini autószervizt üzemeltetni a lakóhelyemen, Dunakeszin. A terv az volt, hogy a márkaszervizekben megtanult technológiákat és minőségpolitikai elvárásokat átültessem egy családias, minden igényt kielégítő kisvállalatba. Mivel a megbízhatóság nem megy ki a divatból, ezért kisvártatva azon kaptam magam, hogy folyamatosan fejleszteni, fejlődni kell, mert az igény megvan a minőségi gépjárműjavításra, megfizethető árakon.
Milyen fő tevékenysége van a szerviznek?
- Személygépkocsik és kisméretű tehergépkocsik minőségi javítása, karbantartása lehetőleg a GYÁRI technológiák betartásával, szem előtt tartva a megbízhatóságot. Folyamatosan keresem, kerestem azt az alvállalkozói kört is, aki hasonló képen gondolkodik, ezért mára büszkén állítom, hogy a kollégáimmal és háttérben meglévő partnereimmel csaknem minden gépkocsit érintő témában tudunk segíteni az ügyfeleinknek.
Specializálódtatok-e valamire?
- A múltból fakadóan a leginkább preferált márkáink, a BMW, RENAULT, PEUGEOT, CITROEN és a VW csoport. Ezeknél a márkáknál törekszünk arra, hogy minden gyári eszközzel, műszerrel és „know how”-val fel legyünk szerelve.
Hányan dolgoztok itt? Hány állásos a szerviz?
- Két csápos emelővel egy ollós emelővel, egy aknával és egy diagnosztikai állással vagyunk felszerelve. Négytermészetesen szakirányú végzettséggel bíró autószerelő, (technikus) kollégám mellett két komoly tapasztalattal rendelkező munkafelvevővel dolgozunk.
Szervizednek, csapatodnak mik az erősségei?
- Minden kolléga szakirányú végzettséggel bír és kizárólag gyári javítási technológiák szerint dolgozunk. Több márka hivatalos partner szervize vagyunk (pl. BMW). Csak hivatalos GYÁRI szintű, mindig naprakész diagnosztikai rendszerekkel dolgozunk (TEXA, GUTMANN, LAUNCH, PICOSCOPE) és a hivatalos Autodata adatbázist használjuk, hogy minden gyári adatot és javítási utasítást ismerjünk. Ezek mellett magas szintű szerszámozottsággal bírunk, gyári célszerszámokat és korszerű műszereket alkalmazunk a javítások során. Fontos számunka a tiszta, ápolt, rendezett környezet, iroda, ügyfélváró, ahol az ügyfelek számára elérhető kávé, tea, üdítő, internet, TV. Folyamatos jelen van és elérhető a szervizvezető és munkafelvevő, valamint több csatornán lehet kommunikálni (telefon, e-mail, weblap, közösségi média csatornák). Minden munkafolyamatunkról munkalap, számla készül és garanciát biztosítunk. Ezeket bizonyítja a 4.8-as Google értékelés kb. 100 vélemény alapján, valamint az akár kéthetes előjegyzés.
Miért döntöttél úgy, hogy belépsz a hálózatba?
- Szerettem volna tovább erősíteni a megítélésünket. Egy hálózat, ami országos és valódi szakmai értékeket képvisel, csak előnyünkre válhat. Másrészt nem titok, példaképemként, mentoromként tekintek egy remek szerviztulajdonos, vezető kollégára, aki a hálózat tagja. Mindenben elfogadom a véleményét, mert emberként és szakmailag is nagyra tartom. Fáber Tamásról a Fáber-team Kft. tulajdonosáról van szó. Büszke vagyok rá, hogy Tamással együtt dolgozhatok.
Mióta és milyen a kapcsolatod az Inter Cars-szal?
- Amióta Magyarországon jelen van az IC azóta ismerem és vállalkozói létem óta kisebb-nagyobb mértékben, de folyamatos az együttműködésünk.
Mit hallottál korábban a QS hálózatról, honnan jött az ötlet, hogy csatlakoztok?
- Az ötlet az Inter Cars képviseletétől érkezett, szerintem látható volt, hogy a gondolatiságunk nem megszokott a piacon. Remélem ezzel is tudjuk erősíteni a hálózatot.
Mit emelnél ki, szerinted miben jobb az IC-QS tagság a többi hálózathoz képest?
- Voltam már tagja más szervizhálózatnak és több felkérést is kaptam. A QS hálózatban több hozzáadott értéket is találtam. Az országos lefedettség és leginkább a szakmai érdekképviselet lehet vonzó.
Partnereid, vásárlóid mit szeretnek a leginkább szervizedben?
- Talán az elkötelezettségünk, a megbízhatóságunk és kiszámíthatóságunk kiemel minket a szürke tömegből.
Milyen terveid vannak a jövőre, beruházás, fejlesztés?
- Nos, ez az, amiben sajnos nem ismerek határokat… De a telephely méreteit már kihasználjuk az idei fejlesztések okán, ezért a jövőben csak a technológiai fejlesztés marad, illetve azok az eszközök, amelyek a minőségi ügyfélkiszolgálást tovább javítják.