Szervizinterjú a miskolci Sila Front-Car Kft.-vel

Szervizinterjú a miskolci Sila Front-Car Kft.-vel

 

Sipos Lászlóval a Sila Front-Car Kft. tulajdonosával beszélgettünk interjú sorozatunk következő részében. A műhely Miskolcon, az egyetemhez közel, Futó utca 72 szám alatt található, 700 nm-en dolgoznak az elhivatott szerelők. Az elmúlt bő 1 évben megújult, ügyfélközpontú irodával, ahol kényelmesen meg lehet várni az autó gyorsabb javítását.   Az elmúlt 2 évben helyt adott a szerviz a Q-service által szervezett Young Car Mechanic versenynek is.

Hogyan kerültél a szakmába?  Minidig is ezek voltak a terveid?

Mondhatnám, hogy egyenes út vezetett a műhelybe, de ebben a formában ez nem igaz. Kellett egy próbakör szüleim féltett Skodájával, amit sikeresen összetörtem 14 évesen. Ott kezdődött minden. Ott ragadtam a műhelyben édesapám nagy örömére, mert Ő úgy gondolta, hogy egy fiúnak a műhelyben a helye. Elvégeztem a szakmunkásképzőt és azonnal elkezdtem dolgozni. Munka mellett tovább folytattam a tanulást.  Leérettségiztem, majd elvégeztem a Járműgépész gépjármű technikusi iskolát is. Ekkor már márkaszervizben dolgoztam, de tudtam nekem ettől több kell. Másodállásban elkezdtem építeni a saját vállalkozásomat, majd pár évvel később már az lett a főállásom. Majd közös vállalkozást indítottam egy barátommal, de ennek – mivel céljaink nem egyeztek - pár év után búcsút intettem. Ekkor kezdődött a közös jövő építés a QS-sel. Mondhatom nagyon sikeres éveket tudhatunk magunk mögött, de ez köszönhető annak is, hogy Ők bennem bíznak, én pedig bennük. 

 

Kérlek mesélj egy kicsit a karrieredről, hogyan jutottál ide?

Harmincnégy évvel ezelőtt, amikor még én elkezdtem a szakmát tanulni teljesen más volt a felfogás mind a diákok mind tanárok részről. Azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy minket megtanítottak a szakmára.  Az ott megszerzett tudás segített abban, amit ebben a szakmában elértem. Iskola után egy kis maszek autószerelőnél helyezkedtem el, ami alapnak jó volt, de nekem kevésnek bizonyult. Ezután jöttek a márkaszervizes évek. Először Opel utána Suzuki. A Suzukinál eltöltött 5 év megtanított nagyon sok mindenre. Az ottani főnököm mellett megtanultam a precíz munkavégzést és karosszéria javítást. Ott tapasztaltam meg, hogy karosszéria javítás nélkül a szervizek bezárhatják a kapuikat.  Ekkor jött a gondolat a karosszéria javítás irányába. Pár évig a VW Audi karosszéria és fényező műhely vezetője voltam. Majd kisvállalkozóként folytattam tovább. A szervizben mindkét szakmát tovább vittem, mert szerintem ezek elválaszthatatlanok egymástól.     

 

Kérlek mesélj kicsit a szerviz megalakulásáról is!

A Sila Front-Car Kft. 2010 decemberében kezdte meg működését akkor még karosszériajavítás fő profillal. Az évek során azonban egyre többször érkezett igény az autó teljeskörű javítására, karbantartására is. Közben nem csak a céges partnerek száma nőtt, de egyre több magánszemély bízta autóját a Sila Front-Car Kft.re, akinek tulajdonos alapítója Sipos László 30 éve van az autószerelői szakmában. Így a profilbővítés nem is lehetett kérdés. Jelenleg összesen 7 fő: 1 fő karosszérialakatos, 1 fő autószerelő mester, 2 fő autószerelő, 1 logisztikai menedzser, valamint a feleségem és jómagam dolgozunk. Részt veszünk a duális képzésben is, így van 2 fő tanulónk is. 9 munkaálláson: csápos, 4 oszlopos, ollós emelőkön végezzük a munkánkat. Felszereltsége és szolgáltatásai – az elvárt igényekhez igazodva - az évek alatt folyamatosan bővült, és bővül.

 

Hogy jött a QS csatlakozás? Milyen a kapcsolatotok az Inter Cars-szal?

2016-ban új telephelyre költöztünk. Szinte a nulláról indultunk újra, igen kis felszereltséggel.  Ekkor keresett meg Rusó István az Inter Cars területi képviselője, aki azt mondta, elhozna hozzám egy kollégát, aki tenne nekem egy ajánlatot. Ő volt Piri András, akivel egy délutánt végig beszélve megismertük egymás céljait. Egy hónap múlva a Q-Service hálózat tagjává váltunk. Ennek lassan 9 éve.Azért léptem be, mert mikor ezt újrakezdtem érződött rajtuk, hogy bíznak bennem és támogatást fogok kapni. Ez mai napig így van és ezt köszönöm szépen a Q-servicenek.

 

Mit emelnél ki, szerinted miben jobb az IC-QS tagság a többi hálózathoz képest?

Jól szervezett hálózat megfelelő emberekkel és hálózati tagokkal. Egymást segítjük, amiben kell.

 

Milyennek a tartod a szerviz jelenlegi helyzetét, milyen erősségeitek vannak?

Magyarországon nehéz jó szervizt létrehozni, merthogy a magyar 2 dologhoz biztosan ért, a futballhoz és az autójavításhoz. Az emberek fejében kétféle szerviz létezik: a csilli-villi márkaszerviz és a garázs varázs. Mi az arany középutat választottuk. Egy olyan szervizt, ami megfelel a mai kor elvárásainak, reális árképzéssel és megfelelő szakmai tudással. A szerviz Sila Autószervizként vált ismertté, márkafüggetlenek vagyunk. A kezdeti karosszéria- és autójavítás, -karbantartás kibővült az ezekre épülő plusz szolgáltatásokkal és teljeskörűvé vált. Minden, ami csak egy autóval történhet, az nálunk megfordul és gyógyultan távozik. Éppen ezért a visszatérő ügyfeleink mellett rengeteg az új ügyfelünk is. 

2022-ben csatlakoztunk az Autókommandó használtautó átvizsgáláshoz, mely mellett a Q-Service pont csatlakozást kínált a Defend használtautó garancia biztosítás kötéshez. Így több szolgáltatást tudnunk ajánlani ügyfeleink részére. A Defend biztosítás mellé Insura partnerként jogosultak vagyunk KGFB és Casco biztosítások megkötésére is, ezzel könnyítve az ügyfelek autóval kapcsolatos ügyintézéseiket.  Minden biztosító javító partnerei vagyunk, akik felruháztak minket teljeskörű ügyintézési jogkörrel. Így az ügyfelek káreseményeinek első pontjától az autó helyreállításának utolsó pillanatáig cégünk intézi az adminisztratív és javítási munkákat is.

Az autó komfort megtartásához sok minden hozzá tartozik, ezen belül a klíma és az adaptív rendszerek tökéletes működése, ezeket idén realizáltuk.

Diagnosztikában a Hella Xmacs és Bosch KTS eszközöket használjuk, a pontosabb hibák meghatározásához.

Egységben vagyunk, segítünk egymásnak, csapatban gondolkodunk, és ügyfél orientáltak vagyunk, ezt abszolút az erősségeinkhez sorolnám.

 

Milyen tervekkel fejlesztésekkel készültök a jövőre nézve?

Idén kora nyáron nagyobb beruházás mellett döntöttünk. Beszereztünk 2 automata TEXA klímatöltő berendezést (R134a és R1234yf gáz töltéséhez) és egy Hella Guttman ADAS kamera kalibráló eszközt. A jövőben elsőként szeretnénk az ügyfelek részére ezeket a szolgáltatásokat hozzáférhetővé tenni. Egyre modernebb és egyre magasabb felszereltségű autók járják az utakat, így elengedhetetlen, hogy ezeknek az autóknak a vezetéstámogató rendszere is megfelelően működjön, hiszen csak így lehet biztonságban közlekedni az utakon. További célunk az alternatív hajtású járművek szervizelése, így azt is meg kell tanulnunk. A másik pedig a műhely teljes digitalizálása.

 

Mit javasolnál a gépjárművet használóknak, a többi szerviznek?

Az autósok figyelmét arra szeretnénk felhívni, hogy az járműveiket tartsák karban, és forduljanak szakemberhez. A többi szerviznek azt javaslom legyünk az ügyfelek autójának barátja.

 

Mit javasolná a többi szerviznek, akik még gondolkodnak a hálózati csatlakozáson?

Fontos, hogy az ember tartozzon valahova, ez a cégekre is vonatkozik.

 

Partnereid, ügyfeleid mit szeretnek a leginkább szervizben?

Az ügyfelek szeretik, hogy a tulajdonossal is megvan a kapcsolat, megfelelő tájékoztatást és korrekt árajánlatokat kapnak.

Egyik Ügyfelünk az alábbit mondta rólunk például: A legkorrektebb műhely. Céges autóinkat, de a sajátot is idehordjuk évek óta. Barátságos ügyfélváró, készséges munkatársak. Mindig időben elkészülnek az autók még akkor is, ha esetleg alkatrész kell hozzá. Csak ajánlani tudom. (Drogambulancia Alapítvány)

 

Köszönjük a beszélgetést a pozitív visszajelzéseket!

Sok sikert kívánunk Lászlónak és a csapatának a jövőben is!