Szervizinterjú a pécsi Dráva-Car Bt.-vel
27.09.2024

Szervizinterjú sorozatunk folytatásaként a Dráva-Car Bt. tulajdonosát Károlyi Árpádot kérdeztük a szerviz alapításáról, működéséről, filozófiájáról.
Árpádhoz és csapatához minden ügyfél bizalommal fordul, hisz tudják, féltett autójuk, munkaeszközük jó kezekbe kerül a szervízben. A szervízben dolgozók mindig szem előtt tartják az ügyfél érdekeit. A szerviz üzletpolitikája, hogy aki egyszer náluk járt, az mindig visszatérjen. Az ügyfeleik látják, érzik, hogy ők és az ő problémájuk a legfontosabb. A szervízben dolgozók közt összhang van, belépve, már érezni az összetartozást, azt, hogy ők egy nagy “család”, ami egyből bizalmat sugall.
A Dráva-Car Bt 2008 óta hosszú utat tett meg a fejlődés terén. Márkafüggetlen autószerelő műhelyként működik. Az ügyfél igényeket felmérve, az évek során több lépcsőben fejlesztések, szolgáltatás bővítések kerültek bevezetésre. Az ügyféligények maximális kiszolgálása érdekében, kialakításra került egy műszaki vizsgabázis is.
A szerviz Pécsen belül, a Megyeri út 26/1alatt található. A szerviz egyik nagy előnye, hogy nincs magasság és hossz korlátozás. Nagyobb és magasabb gépjárműveket is tudnak fogadni. A munkafelvétel előtt találhatóak a parkolók, melyek szintén az ügyfelek kényelmét szolgálják.
Hogyan kerültél a szakmába?
Mielőtt kérdéseidre válaszolnék, szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a lehetőségét, hogy az QS weboldal hasábjain bemutatkozhatok, és bemutathatom vállalkozásom, beszélhetek terveimről.
Kérdésedre válaszolva, már gyerekként vonzottak az autók, így általánosiskola után nem volt kérdés számomra, hogy melyik irányba induljak. Autószerelőnek tanultam, majd érettségi és szakmai vizsgáim után a műszaki egyetemen, mint gépészmérnök szereztem diplomát.
Kérlek, mesélj egy kicsit karrieredről, hogyan jutottál el ide?
Megalapítottam a vállalkozásom a Dráva-Car Bt-t, és csak dolgoztam, legjobb tudásom és belátásom szerint. Úgy gondolom, idáig eljutni, kell egy adag szerencse, kitartás, szorgalom, és a szakma iránti lojalitás.
Mióta működik a szerviz?
Vállalkozásomat 2008-ban alapítottam, most, hogy erre rákérdeztél, szinte úgy érzem, ez az idő észrevétlenül elrepült.
Mi a fő tevékenysége a szervíznek, specializálódtatok-e valamire?
A szervíz márkafüggetlen szervízként működik, mint korábban mondtam, műszaki vizsgabázis vagyunk, illetve eredetvizsga állomás. Az N1 kategóriában tartozó járművek javítását nagy számban végezzük.
Hányan dolgoztok a szervizben?
Jelen pillanatban 6 fővel dolgozunk, valamint tanulóképzést biztosítunk autószerelő, illetve gépjármű mechatronikus technikus tanulók számára, melynek keretében folyamatosan öt tanuló tölti nálunk szakmai gyakorlatát.
Miket sorolnál az erősségeitek közé?
A mai gazdasági helyzetben munkatársaimnak létbiztonságot tudok garantálni. A szerviz erőssége, hogy ügyfeleink számára mindig minőséget nyújtunk, mind a beépített anyagok, mind az elvégzett munka tekintetében.
Milyen tervekkel és fejlesztésekkel készültök a jövőre nézve?
Mik a terveim? Ugyanúgy, mint eddig, lassú de biztonságos lépésekkel kívánok tovább haladni. Jövőre vonatkozó tervek közt szerepel a szervizt egy mosóval bővíteni. Kollégákkal többször leültünk a jövő terveivel kapcsolatban, hogy szerintük mi lenne a következő lépés. Több minden felmerült, de úgy gondolom, hogy a mosó az, ami a színvonalat még jobban felemeli. Szeretném az ügyfeleknek a gépjárművet egy nagyobb szerviz után tisztán átadni, hogy teljes megelégedéssel tudjanak a szervízből kigördülni. A másik közelebbi tervem, hogy a kollégák legalább egy idegen nyelvet elsajátítsanak annak érdekében, hogy egy esetleges Q-Service Assistance-hoz való csatlakozás esetén felkészültek legyenek. A távolabbi jövő most körvonalazódik, erről még nyilatkozni felelőtlenség lenne.
A jövőben van-e beruházási terved, ha igen, akkor milyen jellegű?
A közeljövőben kisebb beruházást tervezek, mely alatt a szerviz eszköz állományát szeretném korszerűsíteni, bővíteni. Jelen pillanatban szellemi téren kívánok még beruházni, mely alatt a dolgozók továbbképzését célzom meg.
Van olyan szakmai terület, amiben szívesen elmélyednél, esetleg gondolkozol a fejlesztésen?
Mindig valami újon gondolkozom. Foglalkoztat a villamosautó szervízelésének témája, hisz jelen állás szerint, ez tűnik a jövő autójának.
Partnereid, vásárlóid mit szeretnek a szervízben?
A beépített jó minőségű alkatrészeket, a szakszerű, odafigyeléssel, gondoskodással végzett munkát, közvetlenséget, egyszóval magát a szervízt szeretik.
Mióta és milyen a kapcsolata az Inter Cars-szal?
Az IC-vel a kezdetek óta együtt dolgozunk. Mint minden vállalkozás, úgy mi is kerestük, hogy mely cégeknek nagy a választéka gyártók tekintetében, illetve mely cégek rendelkeznek nagy árukészlettel, illetve az ár-érték arányban ki a legjobb, majd a kiszállítási gyorsaságot, felénk tanúsított kommunikációt is figyelembe vettük. Több beszállítót is kipróbáltunk az évek során, de végül az Inter-Cars mellett döntöttünk. Precíz, pontos a kiszállítás, mindig pontos naprakész felvilágosítást kapok az újdonságokról területi képviselőnktől. Nincs olyan gond, probléma, melyet ne tudnánk maradéktalanul megoldani. Csak a legjobbakat mondhatom munkakapcsolatunkról.
Mit hallottál korábban a QS hálózatról, honnan jött az ötlet, hogy csatlakozol?
Mindig elgondolkodtatott, hogy milyen lehet egy hálózathoz, egy nagy nemzetközi csapathoz tartozni. A Q –Service hálózattal az Inter Cars területi üzletkötőjétől hallottam. Nem csak hallottam, kifaggattam a hálózatról. Nagyon megtetszett, hogy a hálózat tagjai független szervizként működnek, valamint a koncepciójuk lényege a „full service” szolgáltatás, hisz mi is erre törekszünk. Ettől a ponttól fogva, nem volt kérdés, hogy csatlakozok-e vagy sem. Egyértelművé vált a csatlakozási szándékom.
Mit emelnél ki, szerinted miben jobb az IC-QS tagság a többi hálózathoz képest?
Két dolgot emelnék ki. Az első a koncepció a „full service „szolgáltatás. A második az Inter Cars alkatrészek, szerszámok terén a kínálat, a nagy raktárkészlet és a gyors, pontos kiszállítás, illetve lenne még egy harmadik is, ami a kommunikáció lenne. Egy jól működő együttműködés nélkülözhetetlen alkotóeleme az egymással való kommunikáció, mely maximálisan kielégítő a hálózaton belül.
Kértél/kaptál-e már segítséget más Q-Service partnertől szakmai kérdésben?
Mindez idáig nem volt szükség rá, ugyanakkor meg vagyok győződve arról, amennyiben erre szükség lenne a jövőben, akkor erre a segítségre maximálisan számíthatok.
Miben látod a Q-Service hálózat erősségét?
Amiben több, mint a többi hálózat, vagyis a koncepciójában, valamint a kommunikációban.
Mit javasolsz a többi szervíznek, akik még gondolkodnak a hálózati csatlakozáshoz?
Csapatban könnyebb dolgozni, ki tudjuk cserélni tapasztalatainkat, segítségére tudunk lenni egymásnak a mindennapi munka során.
Köszönjük az interjút és sok sikert kívánunk a Dráva-Carnak a továbbiakban is!