Inter Cars - Ahol az ügyfél nem csak egy vevőkód (3. rész)
02.10.2024
Az autoszektor.hu oldalán megjelent interjú 3. és egyben utolsó részében az ügyfelekkel való kapcsolattartás volt a téma, mely során Szatmári Ákos ügyvezető mesélt többek között az ügyfelek támogatássáról is.
Az interjú az alábbiakban olvasható:
Az előző részben éppen a jutalmi rendszerről beszélgettünk, ahol nem csak a nagyobb, hanem akár a frissen belépő szervizeket is támogatjátok kisebb, nagyobb ajándékokkal, vagy akár közös utazással is, ami megint csak telitalálat, hiszen csapatépítő jellege mellett akár egy autóipari beszállítói gyárba is ellátogathattok, vagy szervezhettek olyan autós programokat, ami garantált kikapcsolódst jelent egy benzinvérű szerviztulajdonosnak. Mesélnél erről egy kicsit bővebben? Ezekre az utazásokra ti is elkíséritek az ügyfeleket?
A cégtől csak egy-két ember, minden évben más. Ez a turnus 30-40 ügyfelet jelent, akik ide eljutnak, viszont nem csak a legnagyobb szervizek tulajdonosait akarjuk jutalmazni ezekkel az utakkal, úgyhogy idén elkezdtünk szervezni kisebb, 3-5 napos szakmai utakat is. Itt általában valamilyen Európai célpont szerepel, és összekötjük egy gyárlátogatással egy beszállítónál, egy tesztpálya vezetési lehetőséggel vagy autósporttal. Az első ilyen túránk most indul Lengyelországba az egyik beszállító megívására, és az egyik programpont a rally világbajnokság lengyel futama, ahová kaptunk egy VIP meghívást. A következő a német túraautó bajnokság ausztriai futama a Red Bull Ringen, és már szervezés alatt van a Pirellivel, hogy elmegyünk az egyik tesztpályájukra Torino mellé, és megnézünk egy Inter-AC Milan meccset is. Ezek elérése lehetséges alacsonyabb ponthatárral. Ez pontosan azokat a kisebb, és nemrég indult szervizeket célozza, hogy a fiatalokhoz is eljuthasson a közös élményszerzés, és meglegyen a kapcsolódási pont, ismerjük meg egymást emberileg, építsünk együtt közösséget, elköteleződést. Ilyen utakból idénre négyet tervezünk, és majd meglátjuk az eredményét, de én már most hiszek benne. Ha sikeres lesz, jövőre már nyolc utunk lesz, és több száz autószerviz tulajdonosát megmozgatjuk ezzel a kampánnyal.
Mert mindenhol ott vagytok az országban?
38 kirendeltségünk van, így gyakorlatilag lefedjük az egész országot. Persze vannak még kisebb fehér foltok, ahol nem tudjuk azt a kiszolgálási rendszert biztosítani, ami az ország túlnyomó részén már standard. Ezen dolgozunk, és igyekszünk minden ilyen fehér foltot szépen lassan megszüntetni.
Ennek a kitelepülésnek itt Miskolcon, illetve az országjáró turnénak milyen céljai vannak?
Ugyanaz, mint amit korábban is mondtam, a személyes találkozás az ügyfelekkel. Persze ilyenkor készülünk különféle vevőcsalogató dolgokkal, nyereményjátékokkal, ajándékokkal, azonnali akciókkal, de az igazi cél nem ez. Hanem megismertetni a lehetséges új ügyfelelinket azzal az üzleti környezettel, amit nyújtani tudunk. Legyen az a Q Service hálózati tagság, vagy az eszköztámogatási, beruházási rendszer. Tehát mi a szervizekkel hajlandóak vagyunk hosszútávon elköteleződni. Mivel ígyis-úgyis meg kell venniük az alkatrészt a javításhoz, ha azt hozzánk csatornázzák be, akkor mi teljes mellszélességgel állunk ki, és támogatjuk őket a mindennapi életben. A miskolci kitelepülésnek és az országos turné két hónapjának ez a célja.
Tehát a partnerszerzés során direktben megkerestétek az összes miskolci autószervizt, és elmondtátok nekik, hogy el lehet jönni, ki lehet próbálni élőben az Inter Cars-t?
Igen, két hónapja megy a promóciója ennek az aktivitásnak.
Milyen a visszajelzés?
Már volt egy előregisztráció ide Miskolcra, amire 250 ügyfél regisztrált előre, hogy el fog jönni. Ha mind a 16 helyszínen 200-250 ügyfél megjelenik, akkor az 3200 ügyfelet jelent az országos turné vonzatában. Tavaly, amikor Budapesten rendeztünk egy nagy expót, oda az egész országból érkezett 2000 ügyfél. Tehát úgy tűnik, hogy ha mi jövünk közelebb, akkor az hatékonyabb, de nyilván nem tudunk olyan volumenű rendezvényt csinálni a vidéki helyszíneken, mint a tavalyi nagy expó.
Sokféle módon támogatjátok a szervizek működését, mégis hogyan?
Ez elég sokrétű, de jöjjön egy példa: tavaly szerveztünk egy jogi előadás sorozatot az országban. Meghirdettük a városokban, hogy jogi előadást tartunk szervizvezetőknek garanciakezelésről, fogyasztóvédelmi szabályokról, és olyan jogszabályi környezetről hallhatnak előadást, ami nekik nincs benne a mindennapi életükben. Mivel ők szakemberek, és ahhoz értenek, hogy diagnosztizáljanak, és megjavítsanak egy hibát. Viszont a vállalkozás vezetéséhez ezek elengedhetetlen ismeretek. Sokan éltek a lehetőséggel, rendkívül népszerű volt a program, és nagy híre ment, hogy ezzel is foglalkozunk, és így a szervizek életének minden területén azon vagyunk, hogy nekik könnyebb legyen.
Mire jöttem rá az Inter Carsnál töltött délelőtt alatt? Hogy örülök, hogy megismerhettem azt a csapatot, akik a saját eszközeikkel harcolnak azért, hogy tisztuljon az autójavítók piaca. Legyen magas az értéke a márkafüggetlen szervizeknek, és ott a kor minőségi berendezéseivel, és a legjobb színvonalú alkatrészekkel javíthassák a járműveket. És tényleg nem kell mindenkinek otthon olajat cserélnie, nyugodtan rábízhatjuk azt egy korrekt szakemberre, egy legálisan működő autószervizben. Ilyen egy előremutató szemlélettel rendelkező, szimpatikus cég, és cégvezető: hinni az emberi kapcsolatok erejében, és a mobilitás mindenek felett!