Szervizinterjú a siófoki Centrum Auto Kft.-vel

Szervizinterjú a siófoki Centrum Auto Kft.-vel

Szeretnénk kicsit részletesebben bemutatni a Q-Service hálózati tagokat, valamint magát a Q-Service koncepció és a hálózat lényegét és működését olvasóinknak, ezért újraindul a korábbi szervizinterjú sorozat folytatása.

Egy már 2017 óta Q-Service partnerrel, a siófoki Centrum Autó Kft. szerviz tulajdonosával, Pataki Gáborral beszélgettünk, aki betekintést engedett többek között szervizének működésébe, jövőbeni terveibe és saját karrier útjába egyaránt.

Mesélj egy kicsit kérlek a karrieredről! Hogyan kerültél az autós szakmába?  Mindig is ezek voltak a terveid?

18 éves korom óta autókkal foglalkozom, korábban dolgoztam autókereskedésben, gépjármű értékesítőként, de kipróbáltam magam az alkatrész értékesítésben is, amikor még a szükséges alkatrészek kikeresése papír katalógusokból történt. Később dolgoztam márkaszervizben raktár vezetőként, majd márka független autószervizben munkafelvevőként és szerviz vezetőként, ahol szintén nagyon sokat tanulhattam, sosem voltam igazán munkavállaló típus, mindig tovább szerettem volna lépni.

 

Mindig is nyitott voltam az újdonságokra, kíváncsi természetemnek köszönhetően mindig érdekeltek az új technikák, technológiák és megoldások. 2013-ban felkértek, hogy segítsek felfejleszteni egy autószervizt, ahol lehetőségem nyílt, hogy a vezetői feladatokba is betekintést nyerjek. Ekkor érlelődött már bennem a gondolat egy saját szerviz elindításával kapcsolatban, melyre később, 2016-ban került sor, amikor lehetőséget kaptam egy szerviznek a bérlésére, amikor is én voltam a munkafelvevő, egy barátom pedig autószerelőként jött nekem segíteni.

Az ügyfélkör bővülésével szükség volt a létszám bővítésére, mára pedig 6 szerelővel, 2 munkafelvevővel és egy raktárossal bővült a csapat.

 

Mióta működik a szerviz és mi a fő tevékenységetek?

2018-tól tevékenykedünk a jelenlegi telephelyen a Siófok, Jegenye sor 4/D. szám alatt. Alapvetően személygépjármű javítással foglalkozunk, fék, futómű javítás és beállítás, klíma javítás, automata váltó olajcsere, részecskeszűrő tisztítás, gumicsere, gumihotel és karosszéria javítás.

 

Specializálódtatok valamire?

2019-től specializálódtunk Volvo, BMW és Volkswagen irányban, mindegyik típust gyártói specifikus diagnosztikai műszerekkel javítunk és diagnosztizálunk, ideértve a szoftver frissítéseket is.

 

Hányan dolgoztok itt? Hány állásos a szerviz?

Jelenleg 6 szerelővel dolgozunk 5 beálláson, de sokszor ez is kevés.

 

Mit gondolsz mik az erősségei a szervizednek/csapatodnak?

Erősségünket abban látjuk, hogy mivel több márkára is specializálódtunk, ezért az ügyfelek igényeit széles körben ki tudjuk elégíteni, akár márkaszerviz szinten is. Javításaink gyorsak és precízek, melynek során kiemelt jelentősége van a szervízhálózati kapcsolatoknak az alkatrész minél gyorsabb és minél szélesebb körben történő beszerzéséhez.

Családias hangulatban, jó csapatszellemben telnek hétköznapjaink, minden évben sor kerül akár több alkalommal is csapatépítő programokra.

Idén is immár 6. alkalommal biztosítunk helyet az AOE és az Inter Cars (QS) által szervezett autószerelő tanulók elődöntő versenyének, amire nagyon büszkék vagyunk.

Az ügyfeleket tágas, kényelmes mindennel felszerelt ügyfélváró várja, ahol akár meg is várhatják a gépkocsi javítását, ha a javításhoz hosszabb időre van szükség, akkor vagy hozom viszem szolgáltatást ajánlunk, vagy csere gépjárművet biztosítunk ügyfeleinknek igény szerint.

 

Miért döntöttél úgy, hogy belépsz a hálózatba?

A hálózatba történő belépés elsősorban személyes kapcsolaton és ismeretségen múlott, másodsorban sok segítséget kaptunk az arculati elemek kivitelezésében, valamint nagy segítséget láttam a szakmai információ áramlásban és a fejlődési lehetőségekben, amit az elmúlt évek igazoltak.

 

Mióta vagy kapcsolatban az Inter Cars-sal és milyen a kapcsolatod velük?

Az IC-vel 2016. óta, a cég indulása óta van kapcsolatunk, melyet követően 9 hónap után lettünk Q Service partner. A kapcsolatunk a Kaposvári és a Székesfehérvári kirendeltséggel kiváló, segítőkészek, minden problémára próbálnak megoldást találni, mind az alkatrész, mind a szerszám beszerzésben.

 

Kértél vagy kaptál már segítséget más Q-Service partnertől szakmai kérdésben?

Igen, több szervizzel is tartjuk a szakmai kapcsolatot és kölcsönösen segítünk egymásnak.

 

Partnereid, vásárlóid mit szeretnek a leginkább szervizedben?

Az ügyfelek véleményei és visszajelzései alapján úgy gondoljuk, hogy a leginkább értékelik, a korrekt hozzáállást, a minden részletet kimerítő tájékoztatást, mint árak, mint a javítás területén, az átlátható szervizelési munkafolyamatokat, amiről tájékoztatva vannak a javítás során, (fénykép, videofelvétel) amivel bizalmat építünk.

 

Milyen terveid vannak a jövőre, szeretnétek valamilyen nagyobb fejlesztést, beruházást véghez vinni?

Terveink között szerepel egy elektromos töltőállomás beüzemelése és működtetése, ami szerencsére a napokban teljesen üzemképes lesz, ezzel is segítve az elektromos gépjárművet használó ügyfelek közlekedését. Elektromos gépjárművek javításában szélesebb körű tudás megszerzése, szervizállások bővítéses és a folyamatos szakmai képzések, amik elengedhetetlenek a mai rohanó világban.

 

Mit javasolnál a többi szerviznek, akik még gondolkodnak a hálózati csatlakozáson?

Csatlakozni azért érdemes, mert csapatban dolgozni sokkal könnyebb, ezért jöttek létre a márka szervizek is, minden megszerzett tudással segítik egymást, így a javítási utasítások minden szervizhez elérnek, mert az idő túl rövid ahhoz, hogy minden hibával találkozzunk és megoldást találjunk rá.

Ez irányban még nagyon sokat kell és tud fejlődni a QS hálózat, ezért van szükség a minél tudatosabb szakemberre.

 

Köszönjük szépen a beszélgetést!

 

Siófok 2024.02.18.