Miért kell kétévente fékfolyadékot cserélni?

Miért kell kétévente fékfolyadékot cserélni?

A fékfolyadék képes megkötni a levegő páratartalmából származó nedvességet, azonban ez a képessége a használat során folyamatosan csökken.

A fékfolyadék állapotát az un. nedves forráspont jellemzi. Ha a megengedett legkisebb hőmérséklet alatt kezd forrni a folyadék, az már a biztonságos fékezést veszélyezteti.

Lappangó veszély ez, hisz átlagos használat esetén még normálisan működik a fék, de pl. tartós lejtmenetben, ill. intenzív fékezéskor (ilyenkor van a legnagyobb szükség a fékhatásra) felforr a vizes folyadék. A fékpedál "felpuhul", teljesen benyomhatóvá válik; a fékhatás nagyon lecsökken, vagy teljesen megszűnik!

A magas víztartalmú fékfolyadék nem csak működészavart okoz, hanem a fékszerkezet anyagait is roncsolja; korrodálja az alkatrészeket, elsősorban a főfék-, és a munkahengereket, ami egyenlőtlen fékhatást okoz. Igaz, hogy a korszerű fékfolyadékok tartalmaznak korrózió gátló adalékokat, ám ezek a növekvő víztartalommal, idővel hatásukat vesztik. Ezért javasolt a 2 évenkénti csere.

A fékfolyadék tartályba szennyező anyagok is kerülhetnek, mint pl. motorbenzin, gázolaj, ásványolaj, amelyek a gumielemeket tönkreteszi.

A megfelelő állapotú fékfolyadék áttetsző, világos színű. Amennyiben a színváltozás jelentős, az mindenképpen szennyeződésre utal, és haladéktalan fékfolyadék cserét tesz szükségessé!