Tour de Ring 24

Tour de Ring 24

24 órás kerékpáros versenyen nyertünk ezüstérmet

Országúti kerékpáros csapatunk nagyszerű versenyt futott július 20-21-én a mogyoródi Hungaroring versenypályán. Nagyon vártuk az idei Velencebike Ring 24 órás kerékpáros futamot, talán a zalakarosi időfutam versenynél is jobban! Tavaly komoly kihívást jelentett számunkra a verseny teljesítése, de idén a jó eredményben is reménykedtünk. Ezt természetesen egyszer sem mondtuk ki, mivel a bringázás szeretete hajt minket. Ugyanakkor így vagy úgy, de egy versenyen versenyezni kell!

Öt tagú csapattal indultunk neki a versenyhétvégének. Ötösünk egyik szegedi tagja, Ménesi Miklós egy kellemetlen és makacs deréksérüléssel érkezett a versenyre, de még akkor is lendülettel körözött a pályán, amikor hajnalban egy küllője eltört, majd némi centrírozás és küllő kiszedés után mínusz egy küllővel hajtott tovább! Küzdeni tudásból és akarásból már ez is becsülendő eredmény. De kanyarodjunk vissza a verseny elejére.

Csodálatos napsütés, erős szél és felmelegedett aszfalt várt minket szombat délelőtt a mogyoródi katlanban. A 4,2 km-es kör minden méterén új kihívások vártak ránk. A célegyenes végén például 50 km/órás sebességről kellett szinte 180 fokos kanyart vennünk, igyekeztünk fékezés nélkül megtenni, hogy a 3 és 4-es kanyarra elérjük a kör leggyorsabb tempóját. A Mansell-kanyarban (4-es kanyar) ugyanis 65-70 km-es tempóban is hajtottunk. Szükséges volt a sebesség, mert itt egy közel 80 méteres szintemelkedés várt ránk a következő 2 km-en, majd egy rövid lendületvétel után jöhetett a célegyenesre vezető két kanyar, ami ismét emelkedőt jelentett. Körönként így 90 métert kellett mászni, egy-egy etap alatt pedig 7-8 kört tettünk meg átlagosan. A pálya mellett az időjárás is folyamatosan változott a körön belül. A legmelegebb időszakban 38 fok is volt az aszfalton, majd a Mansell-kanyarban például a sűrű növényzet miatt egyes időszakokban fázni is lehetett, míg a dombtetőn megállt a meleg levegő, a pálya hátsó részén pedig erős szembeszél várt minden versenyzőt.

Szombaton 14:30-kor rajtolt el a teljes mezőny. Csapatkapitányunk, Pintarics Balázs rajtolt, majd sorban érkeztek a váltások órás bontásban Székely Benedek, Csobán Csaba, Rutai Zsolt és Ménesi Miklós sorrendben. Összesen 5-ször ültünk fel újra bringára a 24 óra alatt, kivéve legfiatalabb társunkat. Ő hatodszor is bringára pattant, mert a vasárnapi rekkenő hőségben már nem tudtuk tartani az egy órás váltásokat. Jutalmul övé lett a befutó. :)

Szujó Zoltán is beköszönt… :)

Különleges élmény volt a verseny, hiszen a rekkenő hőség mellett naplementében, a sötét éjszakában fejlámpával és lámpákkal és a csodás hajnali fényekben is tekertünk a Hungaroringen. Hol mezőnyben, hol magányosan, hol frissen vagy fáradtan, de nem álltunk meg egyszer sem a 24 óra alatt. Ha kellett egy csapatként adagoltuk túl éjfélkor csapattársunkat magnéziummal és koffeinnel, hogy el tudjon indulni J. De elindult és végigment!

Vasárnap hajnalra már körvonalazódott az mezőnyünk erősorrendje. Stabil körelőnyök és hátrányok alakultak ki. Nekünk inkább hátrafele kellett nézelődnünk, hiszen a Bosch A csapata végig a sarkunkban volt, de a 4 körös hátrányukat nem tudták ledolgozni, így 184 körös teljesítménnyel, 772 km-el a második helyen végeztünk.

A kimerültség és fáradtság némiképp elnyomta az örömünket, de kipihenten biztosan mosolyra kanyarodik a szánk széle, ha eszünkbe jut a verseny és az érzés, amikor 3 váltás után hajnali négykor ismét a bringára készülődtünk…

Köszönjük az Inter Cars Hungária Kft. támogatását. Folytatjuk

A cikket írta: Pintarics Balázs