A Red Bull szááárnyakat ad? – Vogel Adri beszámoló

A Red Bull szááárnyakat ad? – Vogel Adri beszámoló

A Red Bull Ringen volt a Kia platinum Cup soron következő, második fordulója. A hungaroringi futam után sokat gondolkoztunk azon, hogy mitől lehetnénk gyorsabbak, mert nem volt meg ott a tempónk. – Vogel Adrienn

És találtunk is egy ígéretesnek mondható beállítást. Alig vártam, hogy kipróbálhassam élőben. Magabiztosnak éreztem magam és a csapatom már úton volt a Red Bull Ring felé. Az első edzések igazolták is, hogy meg van a tempónk. Bernula Pistivel nagyon jól össze tudtunk dolgozni a pályán, már, ami a szélárnyékozást illeti. Mindketten bejutottunk a Q3-ba: én 6.ként, Pisti 10.ként. Ezen a pályán is nagyon sokat számít a szélárnyék. Mi ketten voltunk, többen hármasával álltak össze, így még jobban ki tudták használni ezt a lehetőséget. Vasárnap volt mindkét verseny.

Az első versenyen…

…jól kaptam el a rajtot, de az első kanyar kijáratán visszacsúsztam 1 helyet. 7-8 körön keresztül oda-vissza előzésekkel lökdöstük egymást a pályán az előrébb jutás érdekében. Nagyon együtt maradt az első 10 autó. A 9. körben történt egy baleset, amiért bejött a safety car. Majd az utolsó körre elengedték a mezőnyt. Itt kicsit eldurvult a helyzet és nagyjából mindenki helyet cserélt. Én a negyedik helyen fordultam rá a célegyenes ráfordítóban, de előttem összeütközött 2 versenyző és beszorultam mögéjük, így a kigyorsításunk nem lett jó. Engem a 6. helyen intett le a kockás zászló 1,2 másodperccel az első mögött.

A 6 helyem a pole pozíciót jelentette a második versenyen, ami délután kezdődött. Már sorba álltunk a paddockban amikor elkezdett cseperegni az eső. Mindenki száraz setup-on volt mert 1 órával a verseny előtt park fermebe kell tenni az autót. Mikor már a boxutcában álltunk igen erősen elkezdett esni. Ákos rámszólt a rádión, hogy nézzem meg a pálya hátsó részében mennyire esik. Nem volt különbség. De láttam a völgy felé, hogy elég durva esőfüggöny közeledik felénk. Mire körbe értünk már mindenki kikészítette az esőgumikat a rajtkockákhoz. A srácok átszerelték Pisti autóján az abroncsokat és rohantak előre az első rajtkockához, hogy nálam is lecseréljék. A körmömet is lerágtam mert már nagyon szorongatták a marshalok a 3 perces táblát. De végül, nagyon szűken, de sikerült! Igaz a gátló átállítására már nem maradt idő, mint a többieknek, de így is boldog voltam, hogy legalább van minta a gumimon. Remekül szerepelt a csapatom. Most már csak azért izgultam, hogy esőben nincs túl sok tapasztalatom, ráadásul az egész mezőny mögöttem van.

Elrajtoltunk, ami sajnos nem volt életem rajtja.

Próbáltam alacsonyabb fordulaton rajtolni, de így is kipörögtek a kerekeim. A mellettem lévő felért az első kanyarig és ő fordult el elsőként. Próbáltam ellesni az első féktávokat, de a harmadik kanyarban kavicsban kötött ki. A következő kanyarban nekem csúszott egy kicsit az autóm és bebujt egy ellenfelem. Tudtam vele tartani a tempót és tartottam magam mögött a többieket. Egyre nagyobb lett az eső, de magabiztosan tudtam autózni, sőt egyre jobban jöttem fel az előttem levőre, velem együtt a mögöttem levő 2 versenyző is. Elkezdtünk csatázni és ebben én maradtam alul. Visszaestem a negyedik helyre. És itt intett le a kockás zászló 0.8 másodpercre az elsőtől. És ekkor érkezett a meglepetés! Az első helyezettet megbüntették 30 mpre, mert a 3 perces táblánál még szereltek, állították a gátlót. Így sikerült megszereznem a dobogó 3.  fokát.