GTÜ nyári gumiabroncs teszt 2016

GTÜ nyári gumiabroncs teszt 2016

GTÜ nyári gumiabroncs teszt 2016

Magas vezetési biztonság márkás gumiabroncsokkal - nagy kockázat olcsó gumiabroncsokkal

(A GTÜ Németország legnagyobb hivatalosan elismert ellenőrző szervezete, független autóipari szakértő.)

14 aktuális 225/45 R 17 méretű profil összehasonlítása

A gumiabroncs vásárlásakor tényleg a drága a jobb? A GTÜ egy műszaki ellenőrzéssel szerette volna megválaszolni a kérdést, ezért 14 különböző nyári gumiabroncsot vizsgált (210 € és 430 € között beleértve az új elemeket, mint a Dunlop, Falken, a Goodyear és a GT Radial, valamint három olcsó gumit a Távol-Keletről) intenzív vizsgálat alá vetett.

Az abszolút győztese a GTÜ nyári gumiabroncs 2016-os tesztjének, amely elnyerte a „nagyon ajánlott” címet a ContiSportContact 5 (390 EUR/garnitúra), melyet az utóbbi években folyamatosan optimalizálták.   A Conti-nak a legrövidebb a fékútja nedves utakon, lényegesen megelőzve az újabb termékeket, mint például a második helyen végzett Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (410 €)-t és a harmadik helyen végzett Dunlop Sport Maxx RT 2 (390 €)-t. A Pirelli P Zero (370 €) – a ranglistán negyedik helyen végzett a Dunlop mögött – száraz és nedves utakon is nagyon jó eredményeket ért
el, és elnyerte a „nagyon ajánlott” címet a teszten. (lsd. az eredménytáblázatban)

Érdemes megjegyezni, hogy a teszten a négy legjobb gumiabroncs márka a hatékonyság kivitelezése helyett, a tapadás és a biztonság fejlesztésére fektette a hangsúlyt. Különösen a Pirellinél válik ez világossá, mely hatékonysága az „F” osztályú címkét kapta. A „nagyon ajánlott” díj ötödik győztese az új Falken Azenis FK510 (300 Euro), folyamatosan jó teljesítményt nyújt száraz utakon és nagyon jó vízen csúszási tulajdonságokkal rendelkezik.

Szintén „nagyon ajánlott” a hatodik helyen végzett Nokian zLine, amelynél az alacsonyabb gördülési ellenállás miatt csökken az üzemanyag felhasználása is, azonban ez a nedves úton való tapadás rovására megy. Az utóbbi miatt ez a gumiabroncs még felülvizsgálatra szorul, hogy jobb legyen, mint a folyamatosan jól teljesítő Bridgestone Turanza T001 (370 Euro), mely a hosszú fékútja miatt, csak a hetedik helyezést szerezte meg.

Az olcsó gumik megbuktak a nedves utakon

Komoly veszélyt jelenthet nedves utakon, a teszten három kipróbált, Kínában  gyártott gumi is. Ezek például GT Radial, Linglong és a  Westlake. Habár a  prémium abroncsok árának alig a felébe kerülnek az előbb említett gumik,  annak, aki spórolni akar, tudnia kell, hogy kockázatot vállal a gumiabroncsok  használatával, erre hívják fel a  figyelmet a GTÜ szakértői.

Ezt bizonyítja az is, hogy a Westlake Sport SE-37 (210 Euro) gumiabroncs  nulla pontot ért el a „nedves utakon való fékút” tesztrészre.
100 km/h-s sebességnél a kínai gumiabroncsoknak 66,9 méterre van szükségük, hogy megálljanak. Ráadásul a gumiabroncs még egy M + S szimbólumot is visel. A GTÜ gumiabroncs szakértői szerint téli teljesítmény  és biztonság nem várható el az előbb említett nyári profilú gumiabroncsoktól.

 

Így teszteltek

Légnyomás

Minden tesztút előtt ellenőrizték a gumiabroncsokat, hogy a bennük lévő légnyomás megfelel-e a gyártó által ajánlott légnyomásnak.

Vezetési biztonság

Ez a pontot a vezetés közben szerzett szubjektív benyomások alkotják (kezelés, szlalom, nedves úton való viselkedés együttesen)

Vízen csúszás

Ennél a tesztnél egy vizes medencén mentek keresztül 60 km/h-val, majd minden körben növelték a sebességet 5 km/h-val egészen addig, míg a gumiabroncs el nem kezdett csúszni.

Kontroll vizsgálat

A teszthez azokat a legújabb gumiabroncsokat biztosították a GTÜ számára a gyártók, melyek még nem lettek bevezetve. Ahhoz, hogy az esetleges hibákat észlelhessék, összehasonlították a bevezetés előtti gumiabroncsokat véletlenszerűen kiválasztott, már vásárolható gumikkal.

 

Készült a GTÜ cikkje alapján.