Horváth Péter – Q-Service Riport

Horváth Péter – Q-Service Riport

A mai napon egy, az osztrák-magyar határhoz és Hegyeshalomhoz közeli településre látogattunk el. Levél, sokan talán nem is hallottak e Győr-Moson-Sopron megyei településről. Pedig nagyon szép falu ahová ma elgurultunk és találkozhattunk Horváth Péterrel. Akivel beszélgettünk egy jót.

IC: Kezdeném azzal, hogy engedd meg, hogy gratuláljunk a szervizedhez és kérlek mond el nekünk, hogyan kezdődött? Mikor kezdtél el autószereléssel foglalkozni? Egy kis Horváth Péter – Levél történelem….

Már gyerekkoromban érdekeltek a járművek, gépek, kismotorok amiket én magam szerelgettem, javítgattam, tuningolgattam. Nagyon szerettem bütykölni a saját Romet-emet, Simson-omat, innen ered a szakma szeretete. Cél volt továbbá, hogy olyan szakma kerüljön az ember kezébe, amivel tud maszekolni.

 

IC: Hogy sikerült elérned, hogy ilyen fiatalon már önálló szerviznek vagy a tulajdonosa?

Talán a szorgalom, a munkához való hozzáállás volt a kulcs. Az első munkahelyem egy Citroen márkaszerviz volt 2000 környékén. 5 évig tartott, amíg vezető/mester szerelővé sikerült kinőnőm magam. Nagyszerű eredményeket sikerült elérni egy viszonylag kicsi, családias szervizben. Ez azután sok nagyobb szerviznek is feltűnt. Kaptam is ajánlatokat egymás után Győrből, Mosonmagyaróvárról, Komáromból! Az lebegett mindig a szemem előtt, hogy miképp tudom a tudásom és jómagam fejleszteni. Természetesen volt ahol sikerült megégetnem magam, ahol nem egyeztek az álláspontok, de minden kudarcból és jól sikerült együttműködésből is sikerült tanulnom. Tehát nagyon hamar, nagyon fiatalon volt részem megtapasztalni a jót és a rosszat is!

 

IC: Levél? Hogyan kerültél ide?

Édesanyám itt született, itt élt. Én Mosonmagyaróváron születtem és az első 10 évben ott is laktunk. Ezután költöztünk Levélre. A katonaság után, mikor kedden leszereltem, szerdán már dolgoztam is a szakmámban. A nősülés után Győrben – már mint műszaki vezető – én feleltem, egy Nissan, Kia márkaszervizben az új és a használt autók műszaki állapotáért. Idővel aztán bővültünk az Isuzuval és a Mahindrával. Sőt volt egy kis versenyautó részleg is, ahol aztán némi verseny tapasztalatot is sikerült szereznem. Ott létszükséglet, a siker alapja a gyors és biztos munkavégzés. Ez nagyban segített amikor olyan helyen kellett helytállnom, ahol folyamatosan szerviz időnormák alapján folyt a munka.

 

IC: És elkezdtél önállóan, saját vállalkozásban dolgozni… Hogyan jöttek az ügyfelek? Szakosodtál esetleg márkára?

Kimondott szakosodásról nem volt szó. Az első időkben a barátok, ismerősök voltak akik igénybe vették a szolgáltatásunkat. Majd jöttek régebbi, a márkaszervizes időkből „származó” ügyfelek is. Van aki immár kb. 20 esztendeje csak hozzám hozza az autóját javításra, karbantartásra. Szülők, nagyszülők, 3-4 generációra vonatkozóan is egy-egy családból, tudják a telefonszámom, keresnek, megbíznak bennem. Szájról szájra terjedt a hírem, hírünk. Mióta pedig Q-Service hálózatban dolgozunk, látjuk, hogy mekkora ereje és előnye van a marketingnek. Ahogy robbanásszerűen nőtt az ügyfélkörül, úgy igyekeztünk mi is a kapacitásunkat folyamatosan fejleszteni, növelni. Jelenleg több mint 200 négyzetméteren dolgozunk.

 

IC: Miért választottátok a Q-Service hálózatot? Hogyan kerültetek kapcsolatba vele?

A párom a mosonmagyaróvári Inter Cars kirendeltségen dolgozott. A „külső szemlélőnél” jobban, mélyebben is láthattuk az Inter Cars üzletpolitikáját, működését. A kollégák felvetették a Q-Service hálózat lehetőséget. A Q-Service kollégák eljöttek, tájékoztattak. Megvizsgáltuk a konkurens hálózatok ajánlatait, működését. Tehát nem voltunk elfogultak. Viszont a Q-Service ajánlatát, gyakorlati működését kimagaslónak láttuk, ezért adtuk a fejünket az együttműködésre.

 

IC: Mi hisszük, hogy nem bántátok meg és érdekel, hogyan érzed magad Q-Service tagként? Van-e amiben különösen fontosnak tartanád a fejlesztést?

Maximálisan elégedett vagyok az Inter Cars-szal és a Q-Service hálózat által nyújtott szolgáltatásokkal is! A mai napig jó a kapcsolatom a legnagyobb autóalkatrész forgalmazó cégekkel, tehát van viszonyítási alap. Amin fejlesztenék, az a marketingnek a kisebb településeken működő szervizekre vonatkozó aktivitásai. Bár közel vagyunk Ausztriához, de kistelepülésen üzemelünk! Az itt hatékonyabb marketing megoldásokat lenne érdemes csiszolni! Különös tekintettel az internetes felületeket nem gyakran használó, 50-es korosztályt lenne érdemes megcélozni.

 

IC: Valóban közel vagytok az osztrák határhoz. Járnak hozzátok Burgenlandból az ügyfelek?

Ügyfeleink kb. 5%-a jön külföldről. Ők is leginkább a szájról szájra jutó információk alapján találtak illetve keresnek meg minket. Nagyon nagy a konkurencia és a szervizek nagyobb része ezen a környéken az osztrák, külföldi ügyfeleknek próbálnak szolgáltatni. Mi nem álltunk be ebbe a sorba és sokkal inkább a hazai ügyfeleknek igyekszünk magas színvonalú szerviz szolgáltatást nyújtani.  Közöttük nagy számban vannak az ingázók. Szlovák ügyfelek is járnak hozzánk.

 

IC: Fiatal a csapatod. Hogy tudod megtartani őket?

Jelenleg 3 kolléga és én dolgozunk együtt. Nagyon jó csapatunk van. A kérdésedre a válaszom: Én a saját nevelésben hiszek. Szerintem 100-szor többet érnek ezek a kollégák. Biztosan van előnye annak, ha olyan munkavállalóval működünk együtt aki másik szervizből jön, más tapasztalatokkal felvértezve. A srácok akikkel együtt dolgozunk, nálam kezdték a szakmát, én vagyok a Mesterük. Abba „nőttek bele”, ahogy mi dolgozunk, mi csináljuk az autószerelést. Személyesen ők is ismerik az ügyfeleinket és így megmarad a családias hangulat. Az állandóság pedig mind a kollégák, mind az ügyfelek irányába is bizalomerősítő. Támogatjuk a kollégák folyamatos képzését, tanulását. A bérezés is fontos. Ráadásul amikor számol valaki, akkor egyértelművé válik, hogy a „végszámla” nem néz ki jobban ha valaki nyugatabbra keresi a boldogulást! Ami azonban a legfontosabb a visszajelzéseik alapján, az a megbecsülés! Ez pedig úgy néz ki, hogy engem igazol! ????

 

IC: Napjainkban nehéz megkerülni a kérdés: Covid? Hogy érint, érintett benneteket?

Tavaly tavasszal nagyon komolyan éreztük a hatását, 8-10 hét időtartam alatt közel 70%-os visszaesésünk volt. Ahogy említettem, sok az ingázó ügyfelünk és őket komolyan érintették a szigorítások. Kénytelenek voltunk mi is extrém megoldásokat találni. Kiemelném, hogy közösen kollégákkal leültünk és megállapodtunk, hogy ügyeleti jelleggel, felváltva működtünk abban az időszakban. Legkevésbé sem a profit realizálása volt a cél, hanem legalább az önköltség kitermelése. Ez nem sikerült az óriási visszaesés miatt. Sajnos, a 2020-as évre tervezett fejlesztések 80%-áról le is kellett mondanunk. ☹ Nyár végére aztán sikerült egyenesbe jönni és folytathattuk – kicsit óvatosabban – a fejlesztéseket. 2021-ben a februári és márciusi hónap szinte a tavalyi év tükörképe volt, áprilisban viszont úgy tűnik, hogy ismét elindultunk „felfelé”.

 

IC: Ahogy említetted, előre tervezel. Melyek azok az elképzelések amelyeket már megvalósítottál, megfogalmaztál magadnak?

Az elmúlt év nyarának végén megvásárolt Hella-Guttmann diagnosztikai eszközhöz kapcsolódva, annak minél hatékonyabb használata, megismerése a cél. Megvalósítottuk a komplett „gumis műhelyünket” és jó lenne minél több képzésen részt venni. Ez aktuálisan nem könnyű, sajnos nem rajtunk múlik! ☹ A vírushelyzetre „válaszul” megvásároltuk azt az ózongenerátort, amely tökéletesen alkalmas a gépjárművek utasternének 100%-os fertőtlenítésére.

 

IC: Nagyon köszönöm a beszélgetést és sok sikert, a korábbiakhoz hasonló kitartást kívánok nektek!

Én is köszönöm a beszélgetést!