Szervizlátogatás – Centrum Autó, Siófok

Szervizlátogatás – Centrum Autó, Siófok

Jókor, jó helyen

Szervizlátogatásunk házigazdája ezúttal Pataki Gábor, a siófoki Centrum Autó szerviz tulajdonosa volt, akinek a hűhelye irigylésre méltó környezetben és a hozzá járó nyugalomban fogadott minket. A szerelőállásokon persze serényen folyt a munka, miközben mi egy emeleti irodában beszélgettünk egy jó kávé mellett. Természtesen most is az érdekelt a legjobban, hogyan lesz valakiből szerviztulajdonos, milyen utat jár végig egy fiatal vállalkozó ezen a piacon, és hogyan próbál fejlődni a kiélezett versenyben és hogyan segíthet ebben egy dinamikusan fejlődő, korszerű szervizhálózat.

DCIM100MEDIADJI_0438.JPG

Abszolút menedzseri szemlélettel

Gábor 1981-ben született és szülővárosához, Siófokhoz azóta is hűséges. Az érettségi után inkább dolgozni szeretett volna, mintsem továbbtanulni. A műszaki -kereskedelmi szakmájával és egy jogosítvánnyal a zsebében jelentkezett egy autóalkatrész boltba. A szerelők egymásnak adták a kilincset és Gábor gyorsan beletanult az autóalkatrészek kiskereskedelmébe.

Persze akkoriban még nagyon gyerekcipőben járt ez az üzletág, ha a mai viszonyokhoz akarjuk mérni a színvonalat. Nem volt még például internet, pontosabban internet már volt, de az alkatrészek adatbázisa egyáltalán nem volt elérhető, nemhogy rendelni lehetett volna például cikkszámok, vagy alvázszám alapján. Akkoriban még katalógusból dolgoztak a kereskedők, típusonként vaskos „telefonkönyvek” álltak sorban a polcokon és minden autóhoz másikat kellett leemelni. Na, ehhez kellett aztán a gyakorlat, hogy azonnal jó helyen keressen az ember, és ne menjen el végtelen sok idő, amíg megtalálják a szükséges tételt.

Gábor az autósbolt után több munkahelyen megfordult hosszabb-rövidebb ideig, majd újra az alkatrészértékesítésben találta meg a számítását. Végül az első munkahelyére került vissza és egészen 2013-ig ott is maradt.

Gábornak nincsen autószerelő szakmája, de azért időközben kitanulta a hegesztő szakmát annak reményében, hogy minősített hegesztőként majd külföldön próbál szerencsét. Ebből aztán nem lett semmi, mert egy bátaszéki szerviz megkereste egy állásajánlattal, amit elvállalt és a műhely forgalmát rövid idő alatt sikerült megdupláznia. Az autóklímák szereléséről is van papírja, de Gábor tulajdonképpen egész emberként, mint menedzser viszi a szervizt. Ennek nem az az oka, hogy fél, hogy piszkos lesz a keze, hanem azt a bizonyos két lovat nem tudja megülni egyszerre.

2015-ben született meg az elhatározás, hogy meg kell próbálni egyedül, saját vállalkozásban. Kalandozásai során egy olyan használt autó kereskedésben is dolgozott, ahol egy komplett műhely csaknem kihasználatlanul állt. A két emelővel és egy aknával ellátott épületet kibérelte, megvásárolták a szükséges szerszámokat és beindult a munka. Előbb egy, aztán hamar két szerelővel folytatták a szolgáltatást. Az ügyfelek első körben a saját ismeretségi körből kerültek ki, majd híre ment a minőségi munkának és egyre több kliens kereste meg őket. A 2016-os év végére a két emelőre és az aknára is külön munkatárssal rendelkeztek.

Hamar kinőtték a műhelyt

Az induló helyszínen a végén már az udvaron, egy fedett részen is folyt a munka, de 2017-ben látszott már, hogy váltani kell. Ekkor találták a jegenye sori telephelyet, amely annak előtte Fiat, majd Citroën márkakereskedés volt. Előbb bérleti konstrukcióban használták, majd 2019. év végétől némi hitellel került saját tulajdonba.

A mostani telephelyen mára 5 javítóállás áll rendelkezésre és most már itt is van kinti emelő egy ponyvával fedett helyen, ahol természetesen megoldott a vízelvezetés, tisztítás.

DCIM100MEDIADJI_0462.JPG

Élet a Q-Service kötelékében

A Q-Service szervizhálózathoz már a költözés előtt csatlakozott a vállalkozás. Az Inter Cars védőszárnyai alatt működő hálózat vezetőjéhez korábbi személyes kapcsolat fűzte Gábort, aki, amikor megtudta, hogy ő a tulajdonosa Siófok legújabb szervizének, azonnal megkereste ajánlatával.

Gábor azt mondja, hogy nem csak az ajánlat volt vonzó, de a még a hálózat vizualizációs elemeinek színe is passzolt a Centrum Autó színeivel.

A Centrum Autó a Q-Service-hez való csatlakozás előtt is vásárolt már az Inter Cars-tól alkatrészeket, a minőség garanciája tehát adott volt. A havi forgalmi követelmények sem voltak elrettentők, így hát kezet ráztak az együttműködésre.

A csatlakozás utáni első nagy előrelépést a szerviz és a munkatársak megjelenésének egységesítése jelentette. Bár jó boltnak nem kell cégér – tartja a mondás – de azért nem árt, ha az utca felől nézve is bizalomkeltő egy műhely, egységesek a táblák, tájékoztatók, rendezett a környezet.

A műhely, pontosabban az ügyféltér színvilága pedig abszolút rímel a Q-Service hálózat színeire, a piros-fekete-fehér kombináció jó összhangot és hangulatot teremt.

A kollégák megjelenése is egységes és igényes lett. A Q-Service a csatlakozást követően azonnal ellátta az összes alkalmazottat a megfelelő minőségű munkaruházattal, ez a tagsághoz jár. A megrendelések után járó bónuszpontokat pedig arra használják, hogy a szükséges garázstechnikai eszközökkel felszereljék a műhelyt. Ezekre általában 90 napos kiegyenlítési határidőt ad a központ, amibe mindenképpen beleesik egy negyedéves bónuszpont elszámolás, amiből Gáborék tulajdonképpen csaknem teljes egészében ki tudják egyenlíteni a berendezések árát. Így került a Centrum Autó műhelyébe többek között egy automataváltó olajcserélő berendezés, egy négyoszlopos emelő és több diagnosztikai műszer is, a hozzájuk tartozó szoftverekkel együtt.

A fejlődés nem állhat meg

A szervizvezető folyamatosan nyomon követi az aktuális pályázatokat, megragad minden lehetőséget, hogy fejleszteni tudja a vállalkozását. Ezen kívül a korral haladva nagyon komolyan fejlesztik a hibrid járművekre vonatkozó tudásukat, sőt, országos szinten másik kettő, kifejezetten a Volvo típusokra, beleértve a hibrid modelleket is, specializálódott szervizzel együttműködve, egymást a tapasztalatokkal segítve alakították ki márkaszerviz színvonalú, de kedvezőbb árú szolgáltatásaikat.

Őri Péter