Intercars – Jól működik a webshop – A rendszer amelyet a Q-Service partnerek használnak

Intercars – Jól működik a webshop – A rendszer amelyet a Q-Service partnerek használnak

Megnéztük, hogy működik az Intercars webshop új verziója

Immár egy bő éve, hogy az Intercars webshop új felületen érhető el az interneten. Korábbi, a Q-Service hálózat tagjaival készült interjúink során több szervizvezetői véleményben is megfogalmazódott, hogy a régi verzió – legalább is a versenytársakhoz képest- szerényebb felhasználóélményt nyújt. Ezen sikerült nem kis mértékben javítaniuk az Intercars fejlesztőinek.

Egyszerűbb, gyorsabb belépés

A korábbi verzióban a belépésnél még nem csak a megszokott felhasználónév-jelszó párost kellett tudni, hanem az ügyfélszám- kártyaszám-jelszó hármast kellett begépelni. Ez abból a szempontból jelentett problémát, hogy a böngészők egy weboldalhoz csak két paramétert tudnak általában megjegyezni, ezért minden belépéskor (én így tettem) az íróasztalomról egy sajtpapírról írtam be az ügyfélszámot.

Ennek vége, az új felület belépési oldalán immár szokásos felhasználónév-jelszó párossal lehet belépni, és ezeket elég csak egyszer beírni, mert a böngészőben megjegyeztethetjük őket, így a következő alkalommal már ki is lesznek töltve a mezők, elég csak a belépés gombra kattintani.

Az látjuk, amit szeretnénk

Belépés után felesleges információk nem jelennek meg, baloldalon a részletes menü, középen pedig az aktuális hírfolyam látszik. Most például a vírus okozta veszélyhelyzet előtti, régi kerékvágásba való visszazökkenés, tehát a megszokott telephelyi nyitvatartásokat, akkumulátor akciót és az Inter Cars saját internetes magazinját hirdetik, de egyáltalán nem tolakodó módon.

Mert aki ebbe a webshopba belép, az valószínűleg vásárolni szeretne. Az autóalkatrészek vásárlása elég összetett feladat, több millió alkatrész létezik, úgyhogy a szűkítés az első lépés. Erre az oldal felső részén elhelyezett keresők adnak hathatós segítséget.

Legegyszerűbb a dolgunk, ha tudjuk a keresett alkatrész cikkszámát, de erről kicsit később… A régi webshophoz képest a legnagyobb előrelépés talán a járműtípus kiválasztása. Erre most már egy interaktív keresőmezőt használhatunk.

A gombra kattintva a baloldalon feltűnik a jármű keresőfa, de itt sem kell egérrel görgetnünk, mert a gépelésre azonnal a találatokat szűkítő keresőmező segít. Ha inkább egérorientáltak vagyunk, akkor a keresőfa első néhány pontja a legnépszerűbb márkákat sorolja fel, ami (amikor legutoljára tesztelem) a Skoda, Ford, Volkswagen, Suzuki és Opel márkák voltak.

Ebből, vagy a teljes listából a gyártót kiválasztva, azonnal nyílik a típusok legördülő menüje. Itt már érdemes kicsit billentyűzni, mert pl. egy VW márkát lenyitva több mint 100 modell tárul elénk, viszont egy okos keresőszóval azonnal szűkül is a lista. Amennyiben pedig már a keresés megkezdésekor megadjuk a típust, akkor a kereső egyből lehetőséget az összes lehetőségből kiválasztani a megfelelő modellt.

Ha megvan a modell, akkor egy kattintás után érkeznek az elérhető motorváltozatok, amelyre ha rávisszük az egérkurzort, a legfontosabb adatok megjelennek a kép mellett. Különösen fontos adat itt a motorkód és a teljesítmény. Ezek közül általában megvan valamelyik, sok időt lehet megspórolni ezzel a találékony megoldással.

Ezzel meg is érkeztünk az alkatrészünk konkrét kiválasztásához. A termékek kategóriákba rendezve jelennek meg, amelyek között nagyon könnyű eligazodni. Egy-egy csoportot kibontva újabb alkategóriákhoz érkezünk.

A szűkítés végén megkapjuk a keresett alkatrészek listáját. Én most pollenszűrőket kerestem egy Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI-hez. Csak ehhez a típushoz 29 féle utastér levegőszűrő érhető el. A baloldalon megjelenő menüben tovább szűkíthetünk gyártó szerint, illetve a méretek szerint is. A listát rendezhetjük elérhetőség szerint, tehát például azokat vehetjük előre, ami azonnal raktárról is elérhető, de természetesen lehetőség van az ár szerinti rendezésre is.

Persze a rendszer tudja a cikkszámokat is

Az előző módszer – bár eléggé egyértelmű lépésekből áll – azoknak ajánlott, akik a keresett alkatrész cikkszámát nem tudják. A profi szerelők, ha csak lehet, cikkszám szerint keresnek alkatrészt. Ekkor nincs más dolgunk, mint a rendszerbe való belépést követően a keresőmezőbe megadni a cikkszámot.

A teszthez a saját autómra pár éve megvásárolt kipufogórész gyári cikkszámát ütöttem a keresőbe. Erre a gyári kivételével négyféle utángyártott alkatrészt dobott a rendszer, 46 és 148 ezer forint közötti árakon – ekkora kínálat elég kell, hogy legyen!

Cikkszám, az van néhány

Amikor rákattintunk a kívánt alkatrészre, még több információt kapunk róla. Egyrészt a beépítés helyéről és alternatív alkatrészekről, de ami még fontosabb, a kapcsolódó cikkszámokról. Ebben nem csak az utángyártott alkatrészek cikkszámai találhatók meg, de a gyári cikkszámok is fel vannak sorolva. Éppen ez tette az imént lehetővé azt, hogy bár gyári kivitelű kipufogót nem árulnak, annak cikkszáma alapján az alternatív alkatrészeket azonnal fel tudta kínálni a rendszer. Sőt lehetőség van méret és egyéb paraméterekkel pontosítani a keresést!

Már csak a megrendelés van hátra

Az internetes vásárlásoknál megszokott „check out” felületen beállhatunk még néhány paramétert, majd nincs más dolgunk, mint várni az Intercars-os autót, ami gyorsan kiszállítja hozzánk a megrendelt alkatrészt.

Bár nem szervizként, hanem igazságügyi gépjármű szakértői munkámhoz, főleg az aktuális aftermarket árakról való tájékozódásra használom az Intercars megújult webshopját, bizton állíthatom, hogy nemcsak utolérték, de sok tekintetben le is körözték a konkurenciát.

A rendszer mindezeken felül képes eltárolni kedvenc autókat, ami például például szakosodott szervizek számára jelent előnyt, ezen kívül a szerviz ügyfelei számára alkatrész ajánlatokat állíthatunk össze, amelyek összegyűjtésével egyfajta szerviztörténeti nyilvántartás is létrehozható. Nem tudunk minden funkcióra kitérni, de a webshop főoldalán a használati leírásban részletesen megismerhetők a lehetőségek.

Szerző: Rusznák András