Látogatás az Altenthaller és Bekő Autó Kft-nél

Látogatás az Altenthaller és Bekő Autó Kft-nél

A nagy testvér védelme a Q-Service hálózatban

A mosonmagyaróvári Altenthaller és Bekő Autó Kft. 2010-ben alakult, így viszonylag fiatal szerviznek tekinthető. A tulajdonos maga is bepiszkolja magát, ha szükséges, de elmondása szerint már csak olyan munkákat csinál, amin nem kell sokat gondolkodni és könnyen félbehagyható, hiszen sokszor csörög a telefonja. Inkább szakmai segítséget nyújt a munkatársainak, akikkel nagyon jó közösséget alakított ki. A műhelyben összeszokottságot és baráti kapcsolatokat láttam, amikor Altenthaller Tamással beszélgettem.

Őri Péter: Mesélj egy kicsit a szervizről! Mi a történetetek?

Altenthaller Tamás: 2010-ben alakultunk, ahogy a cégnév is sugallja ketten alapítottuk a vállalkozást. A társam időközben kivált, de a nevünk maradt, szinte mindenhol AB Autó néven vagyunk megtalálhatók. 4 éve alakítottunk ki egy boltrészt és egy ügyfélvárót, hogy szolgáltatási színvonalunkat tudjuk növelni. Fényezésen és karosszéria-javításon kívül mindennel foglalkozunk. Fontos, hogy helyben meg lehessen oldani az ügyfél minden problémáját, hiszen ők komplex szolgáltatásra vágynak.

Mikor csatlakoztatok a Q-Service hálózathoz?

6 éve, az elsők között csatlakoztunk a Q-Service hálózathoz és azóta sem bántuk meg.

Mit nyújt nektek a hálózat?

Nekem pontosan az a része tetszik, amit egy márkafüggetlen szerviz nem tud önerőből megoldani, amihez kell háttértámogatás. Ilyen például a Mobilitásgarancia-program, amivel plusz szolgáltatást lehet adni. Másrészt szakmai és jogi háttér van mögöttünk, valahova tartozunk, ami az ügyfelek felé is egy erős céget sugall.

Nem mellékes, hogy 10%-kal olcsóbb árajánlatot tudunk adni, amióta a szerződést megkötöttük. Úgy érzem, hogy nem egy ügyfél vagyok a sok közül, hanem segítenek, hogy fejlődhessek.

A bónuszrendszernek köszönhetően pedig nem kellett gumisgépet önerőből fizetni, így a garázsberendezésekben is tudunk fejlődni.

Volt más, számokban kevésbé kifejezhető előnye is a csatlakozásnak?

Szakértői segítség, kétes ügyekben egyéb tanácsadás. Az egész létünknek egy kerete van, és komoly háttér van mögöttünk.

Milyen terveitek vannak?

Kevés a képzett munkaerő, így nehéz bővíteni, ha nincs, aki a gépekkel dolgozna. Jelenleg 3-an vannak a műhelyben és 1 ügyfélszolgálatossal üzemelünk. Két tanulónk is, nem tudjuk, hogy őket a jövőben tudjuk-e alkalmazni. Nagyon jó most a csapat, én is dolgozok, besegítek, letakarítom vagy kifúrom amit kell.

Mi a tapasztalat a tanulókkal?

Kevés gyakorlatiassággal jönnek, így nagyon az alapokról kezdjük a műhelyfeladatokat. Amíg nem érettségizik, csak nyaranta van nálunk, majd érettségi után a második évben két hetente két napot jönnek hozzánk. Sajnos a diák nem konvertálódik munkatárssá, pedig szeretek kezdőket felvenni, mert valamelyest a saját formámra tudom alakítani őket..

Milyen változásokra számítasz a piacon?

Máshol mindenki megkapja a kedvezményeket, amit rajtam is számon kérnek. Én azt szeretném, hogy legyen becsülete a szakmának, a munkának és merjem kimondani, hogy 12000 ft + áfa a rezsióradíjam, mert az kell a fennmaradáshoz hosszú távon. Nálunk közel van a nyugati határ, tőlünk 20 km-re 30 ezer ft-os óradíjon dolgoznak, pedig szinte minden annyiba kerül kinn, mint nálunk, lassan az alkalmazotti költségek is, de a mi óradíjaink nem emelkednek, így nincs értelme fejleszteni.

Szakmai oldalon milyen kihívásokra számítasz?

Nem vállalunk el már mindent, fenn kell tartani egy műhelyt és alkalmazottaknak bért kell adni, ez a kihívás az első, így már nem nagyon szeretem, ha szakmai kihívásokkal kell küzdenem, mert tudom, hogy az nem kifizetődő. Látom, hogy sokan csak féket és futóművet javítanak, majd amikor nehezebb ügy kerül eléjük, akkor átküldik az ügyfelet hozzánk. Ez egyrészt szakmailag hízelgő, másrészt viszont azt szeretnénk, ha ez az ügyfél a gyorsszervizét is nálunk végeztetné el, mert az is kell a nyereséges üzemeltetéshez.

Még lesz bővítés, így is kell fejleszteni, ha többen leszünk, ha nem, mert nem férünk el a jelenlegi épületben.

És végül egy nagyon egyszerű kérdés. Miért jó egy ügyfélnek, ha hozzátok hozza az autóját?

Rugalmasak vagyunk, ezt szokták ránk mondani. Gyorsak vagyunk és meg tudjuk oldani z ügyfelek problémáit. Fékbetétet mindenhol ugyanúgy cserélnek (jobb esetben), a mellé adott dolgoktól lesz a munkánk értéke több, vagy kevesebb.

Őri Péter: Köszönöm a beszélgetést!