Vogel Adri: 2019-es versenyszezon össszefoglaló

Vogel Adri: 2019-es versenyszezon össszefoglaló

Az Inter Cars és a Q-Service idén is folytatta együttműködését Magyarország legvagányabb női autóversenyzőjével: Vogel Adriennel.

Adri idén is sorra múlta felül önmagát és vetélytársait, és mi büszkén állunk minden elért eredménye mellé. Az, hogy pontosan mi is történt idén, és Adri hogyan élte meg ezeket a versenyeket, most elejétől a végéig kiderül.

PÁLYAVERSENYZÉS

HUNGARORING

A túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi fordulóján kezdődtem meg pályán a szezont, egyedüli nőként a Kia Platinum Cup mezőnyében.

Új feladatokkal és tapasztalatokkal indult az idény gyorsaságiban. Az első hétvége kicsit nehezen kezdődött, a sorozatban idén használt új gumik új kihívást jelentettek. Teljesen más vezetési stílust igényelnek ezek az abroncsok, mint a tavalyiak. Ugyanúgy utcai gumikról van szó, de sokkal csúszósabb, nincs olyan oldaltartása, mint a korábbinak volt, ezért nagyrészt a szabadedzés arról szólt, hogy ezt megszokjam.

Az időmérőkön folytatottuk a kísérletezést, más beállításokat próbálgattunk. Az első versenyen éreztem, hogy kanyartempóban és kigyorsításban is van hátrányunk, ebből sikerült lefaragni a második versenyre egy jobb beállítással. Ennek köszönhetően tudtuk tartani a lépést az élmezőnnyel. Küzdelmes volt mindkét futam, folyamatosan védekeznem kellett, nem tudtam a saját stílusomban, a saját íveimen autózni. Mindkét versenyen az ötödik helyen zártam, vannak hibáim, amiken dolgozni kell, de a versenyszituációk kezelésében egyértelműen fejlődtem.

 

RED BULL RING, AUSZTRIA

Özönvízszerű esőzésben, fordulatos versenyen, kemény mezőnyben szereztem meg idei első dobogómat a Kia Platinum Cupban, az ausztriai Red Bull Ringen.

A szombati időmérőkön végig jó tempóban autózva a hatodik helyet szereztem meg, így a borongós, hideg időben az első vasárnapi versenyen a hatodik rajtkockából indulhattam. A rendkívül szoros mezőnyben folyamatosan csatáznom kellett, végül hatodik lettem, ami a második futamra pole pozíciót jelentett. Eseménydús, kemény verseny volt, sok lökdösődéssel, volt baleset és biztonsági autós szakasz is.

A vasárnap késő délutáni második futam rajtrácsára még száraz időben álltunk fel, majd nem sokkal a rajt előtt szakadni kezdett az eső, hivatalosan is esős versennyé nyilvánították a futamot, így a rajtrácson kezdődhettek a kerékcserék. Nincs túl sok tapasztalatom esőben, nem is számítottam sok jóra. A rajtom nem sikerült jól, a mellettem lévő felért rám, és el is ment mellettem. Próbáltam követni, kerestem a tapadást, de még jobban rákezdett az eső. Sokáig tartottam a pozíciómat, kőkeményen kellett védekeznem. Amikor hárman nagy nehezen megelőztek, tudtam menni velük, így negyedik helyen intett le a kockás zászló. Nem sokkal a futam után tudtam meg, hogy az előttem végzettek közül valaki időbüntetést kapott, mert a 3 perces tábla alatt még dolgoztak a kocsiján, így harmadik lettem.

 

POZNAN, LENGYELORSZÁG

Két hatodik hely és egy pole pozíció volt a lengyelországi hétvége mérlege, ahol kiderült számomra, hogy pályán nyoma sincs lengyel-magyar barátságnak.

Az időmérő harmadik részében a hatalmas káoszban esély sem volt tiszta kört futni, így a 9. idővel zártam, miközben a Q2-beli legjobb köridőmmel a rajtrács elejére tudtam volna kvalifikálni magam. A szombati első futamon a hatodik helyet szereztem meg, ami a vasárnapi második, fordított rajtrácsos versenyre pole pozíciót jelentett.

Nagyon orrtolós volt az autóm eleje, ezért voltam lassabb az élmezőnynél. Volt nagy baleset is, sokan túlvállalták magukat, de szerencsére megúsztam, habár baktattam én is a füvön, de ez benne van. Két hatodik helyet szereztem, az elsőnek örülök, a másodiknak abszolút nem.

 

SZLOVÁKIARING

Álomszerűen kezdődött, rémálomként ért véget az év negyedik versenyhétvégéje Szlovákiaringen.

Azt már a szabadedzéseken lehetett látni, hogy nagyon szoros a mezőny, 86 ezredre voltam csak az első helyezettől, ami annak is köszönhető, hogy a csapat tökéletes autót rakott össze. Az időmérő harmadik harmadában végül a második helyet szereztem meg, nagyon elégedett voltam ezzel az eredménnyel.

Az első futamon tehát a második helyről indultam, jól is sikerült a rajtom: elsőnek fordultam az első kanyarban. Többször vezettem is, aztán nagyjából a verseny felénél összezártak előttem és beforgattak, a képeken látszik a baleset eredménye. Szerencsére tovább tudtam menni, de a sérült autóval nem sok esélyem maradt. Nyolcadikként értem célba, nagyon dühös vagyok, mert meg is nyerhettem volna. Vasárnap a nyolcadik helyről várhattam a folytatást, már a rajt utáni pillanatokban ütöttek-vágtak minden oldalról, annyit kapott az autó, hogy csoda, hogy egyáltalán egyben van. Hatodikként intett le a zászló, de a vizsgálatok és kizárások miatt végül hivatalosan ötödik lettem.

 

MOST, CSEHORSZÁG

Változékony időjárási körülmények között a szezon egyik legizgalmasabb hétvégéjét töltöttük Csehországban.

Ezen a hétvégén a Q3-ban az új szabályok alapján kilenc másodpercenként indították az autókat, hogy megakadályozzák a csapattársaknak a szélárnyékozást. Szerencsére azonban így, önerőből is sikerült megszereznem a harmadik rajthelyet, amit az első futamon meg is tudtam őrizni egészen a leintésig. meg is tudott őrizni egészen a leintésig.

Nagyon jó versenyt futottunk, nagyon örülök a dobogónak, de persze nem vagyok elégedett, még mindig van min dolgoznom a még jobb eredmény érdekében. A folytatás sokáig kérdéses volt, mert többször is hatalmas eső zúdult a csehországi pályára. Miközben a kamion-Eb mezőnyének mindkét versenyen törölték, a Kiákat elindították. Az óriási eső miatt bejött a Safety Car, mögötte intették le a versenyt, amin hatodik lettem.

 

MONZA, OLASZORSZÁG

Életem legfantasztikusabb hétvégéje volt az évadzáró monzai forduló! Az ott történtek egy életre megmaradnak bennem, mert volt benne dráma és igazi happy end is, miközben elképesztő versenyt futottam.

Azt már a hétvége előtt éreztem, hogy nagy esélyem van a jó eredményre ezen a pályán, mivel legutóbb, amikor két éve a versenynaptárban szerepelt a legendás helyszín, én autóztam itt a mezőny leggyorsabb körét. Habár az időmérőn csak a negyedik helyet szereztem meg, elégedett voltam az eredménnyel, mert éreztem, hogy tudom tartani a lépést a többiekkel.

Az első verseny aztán igazi rémálommá vált. Már az első körben olyan nagy erejű ütést kapott hátulról az autóm, hogy a sérülés miatt azonnal ki kellett állnom. Versenyfutás kezdődött az idővel, de a fantasztikus csapatom időben megjavította és összerakta az autót, így elindulhattam a második versenyen – az utolsó helyről. Egy jó rajt után rögtön hármat előztem, majd egész verseny alatt küzdöttem, oda-vissza előztük egymást. Egyszer csak azt vettem észre, hogy már csak négyen vannak előttem, akik a harc miatt nem tudták a saját idejüket autózni, úgyhogy a szélárnyéknak köszönhetően felértem rájuk. Az utolsó előtti körben sikerült mindenkit megelőznöm, vezettem a versenyt, de az én szélárnyékomban ketten is feljöttek rám. Egyiküket tudtam csak kivédekezni, így másodikként értem célba úgy, hogy az utolsó helyről indultam.

 

RALLYE

EGER, KIA PLATINUM RALLY CUP

Raliban az Eger Rallye-n, a Kia Platinum Rally Cup első fordulóján kezdtük meg a szezont navigátorommal, Notheisz Ivettel.

Két kivételével az összes gyorsaságit megnyertükk, a végére 2:34.5 perces előnyt gyűjtöttünk össze.

A pénteki rövid szuperspeciál után a szombat kifejezetten hosszú nap volt a hat gyorsasági szakasszal. Egyáltalán nem volt könnyű dolgunk, szoros volt a mezőny, technikai gondjaink is akadtak. Néhány szakaszon a felhordással küzdöttünk, utcai gumikkal kellett a szinte murvássá váló felületen átjutnunk, de megoldottuk. A navigátorom és a csapat is fantasztikus munkát végzett.

LENGYELROSZÁG, JANUSZ KULIG EMLÉKVERSENY

A lengyelországi Janusz Kulig emlékversenyen próbáltuk ki élesben az M-Sport által gyártott R2-es raliautót.

Tartalmas, élménydús verseny volt, rengeteg tapasztalatot szereztünk, nagyon élveztem! A szombati nap végére sikerült összeszoknom az autóval, az utolsó két gyorsaságit már vizes gumikkal tettük meg, gyorsulni is tudtunk. Előtte viszont a vártnál hamarabb érkezett az eső, így több szakaszon is slick gumikkal kellett pályán tartanunk az autót, de megoldottuk. Büszke vagyok rá, hogy végig tudtuk csinálni a versenyt, miközben sok, nálunk sokkal tapasztaltabb páros is kiesett. Fantasztikus volt a hangulat végig, a saját bőrünkön érezhettük a lengyel-magyar barátságot, ugyanolyan szeretetet és támogatást kaptunk a kinti szurkolóktól, mint az itthoniaktól.

 

AUSZTRIA, PERGER MÜHLSTEIN RALLYE

Ausztriában folytattuk a tapasztalatszerzést R2-essel.

Ez a verseny teljesen új kihívás elé állított minket a navigátorommal, Notheisz Ivettel. Tudtuk, hogy nehéz versenyre vállalkoztunk, hiszen az osztrák pályák erről híresek: hegyeken át, felhordással teli szűk utakon mennek a versenyek. Sok értékes tapasztalatot szereztünk, rengeteget tanultunk, még közelebb kerültem az R2-eshez, és sikerült épségben célba érni az autóval. Kategória harmadikként zártunk, nagyon élveztem ezt a hétvégét is.

 

BARANYA-KUPA, KIA PLATINUM RALLY CUP

A versenynaptárak ütközése miatt sajnos az új magyar ralikupa mindössze két hétvégéjén indulhattunk, ez volt a második, amin másodikként is zártunk.

Visszatérő műszaki probléma miatt a verseny háromnegyedétől kezdve visszavettünk, az volt a cél, hogy épségben beérjünk mi is és az autó is. Az időközben elvégzett javításnak és alkatrészcserének köszönhetően azonban a nap második felére folyamatosan javultunk, még gyorsot is tudtunk győzni. Krajnyák Petráékat viszont nem tudtuk megelőzni, második helyen fejeztük be a versenyt. Küzdelmes hétvége volt, igazi hullámvasút, nagyon elfáradtunk. De jó visszagondolni, hogy milyen éles helyzeteket oldottunk meg Ivettel.

 

Rally Hungary

A rali-Eb, vagyis a FIA ERC 2019-es évadzáró, magyarországi fordulója, a Rally Hungary életem egyik felejthetetlen élménye volt. Már a pályaírás alatt és után tudtuk, hogy ez nem lesz gyerekjáték, mivel a gyorsaságik nemcsak vonalvezetésük és alap felületük miatt számítottak nehéznek, hanem szinte mindenhol vastag sár, csúszós avar és víz borította a pályákat.

A verseny előtti napokban a környéken szinte folyamatosan volt valamilyen csapadék eső vagy ködszitálás formájában.

Soha nem felejtem el a pillanatot, amikor a Szuperspeciálra pályára gurultam a Rabócsringen, Máriapócson. Nyolcezer ember köszöntött minket, hiszen az első két autó egyike voltunk a pályán.

A hatalmas tömeg jól mutatja a rali népszerűségét Magyarországon. És hogy a 16 év után újra megrendezett magyarországi rali-Eb a mi versenyünkkel kezdődött meg hivatalosan, az valami olyan élmény volt, amit még sokszor fel fogok idézni magamban.

 

Harc az idővel és az időjárással

Az igazi harc az idővel és az időjárással szombaton kezdődött. Hat gyorsaságit kellett teljesítenünk, számunkra az egész nap arról szólt, hogy tanuljunk, megszokjuk az autót és gyűjtsük a kilométereket. A legfőbb célunk az volt, hogy sérülésmentesen hozzuk be az autót a célba, és ez szerencsére sikerült is. A FIA ERC női értékelésében, a Ladies Cupban harmadik helyen zártuk a hosszú napot, de tudtuk, hogy sok van még hátra a hétvégéből.

A vasárnap még keményebb kihívásokat tartogatott, mint a szombat. Hatalmas esőben kezdtük a napot, köd, eső, sár és víz volt mindenhol a hegyen. Nem volt könnyű egyáltalán megtalálni az utat az extrém körülmények közepette, igazából a kondíciókat látva csak a túlélésre játszottunk. A 12-es gyorsaságin sajnos lecsúsztunk egy picit az útról, de a hegyen szolgálatot teljesítő mentősök kihúztak-kitoltak minket, így folytatni tudtuk a versenyt. Nekik is köszönhető, hogy végül kategória másodikként fejeztük be a hétvégét, az utolsó gyorsaságit ugyanis a vállalhatatlan körülmények miatt végül törölték a programból. Az R2-esek Eb-mezőnyében hatodikként zártunk.

Adri legfrissebb beszámolóit, hétköznapjait, híreit az alábbi felületeken követheted figyelemmel:

Facebook: https://www.facebook.com/vogeladri/

Instagram: https://www.instagram.com/vogeladri/

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCtLEKVxDf4ltfsHp5vJuGdw